• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bra månfas för max 35k?

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Maurice lacroix, ser väldigt fin ut!! Blå sekundvisare blir inte bättre än så. Om du har liiite pengar över så rekommenderar jag denna
image.jpg
 

Lunkan

Cartier
Månfas för mig är en klocka från JLC, har själv gått i samma tankar som dig.

Jag hade sparat några tusingar till och inväntat och lagt ut en WTB på Köp och Sälj
 

Plipp

Breitling
Tror det hänger mellan Mauricen och Zenith. Naturligtvis föredrar jag Zenith men jag är också svag för romerska siffor. Men jag antar att man inte kan få allt i världen. Zenithen är GRYM!
 

Plipp

Breitling
Vilken klocka bestämde du dig för tillslut? Jag gillar själv månfasklockor mycket. Många fina som listades där.

Oj, nu råkar jag svara i tråden rent generellt när jag egentligen tänkte svara dig personligen. Hur som helst så tror det hänger mellan Mauricen och Zenith. Naturligtvis föredrar jag Zenith men jag är också svag för romerska siffor. Men jag antar att man inte kan få allt i världen. Zenithen är GRYM! Jag kan inte förneka skönheten i Frederique Constanten, men som folk säger så är 42mm en smula för stort. Därför faller även den förbannat snygga Baume & Mercieren bort som är på hela 43 mm.

Men för att summera i den ordning det lutar åt nu:

1. Zenith Elite Captain Moonphase.
2. Maurice Lacroix
3. Frederique Constant

Allt gott!
 
  • Like
Reactions: Ako

whimsical

Breitling
Kul!

Jag har själv en Maurice Lacroix Les Classiques Phase de Lune (lc6068-ss001-13e). Den är kanske lite mer konservativ i sin design utan "gubbe" i månen. Den är 40 mm. Jag tänker idag att jag kunde ha kört med 42 mm på rätt klocka och då har jag ändå fasligt små händer och smala handleder. Jag köpte den oanvänd men uttagen för 17000. Kändes som en rätt bra deal för att vara Maurice Lacroix som annars ofta har rätt saftiga listpriser.

Zenith har jag precis börjat upptäcka, men det är ett märke som tilltalar mig mycket.
 
Topp