• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Breitling öppnar egen Stockholmsbutik

larra64

Guld
Från pressmeddelande från Hufvudstaden: Under våren 2022 öppnar klockmärket Breitling en ca 200 kvm stor flaggskeppsbutik på Biblioteksgatan 7 i Bibliotekstan. Breitling är ett av världens mest anrika klockvarumärken med premiumklockor av hög kvalité och med god prestanda.

Gissningsvis i ett försök att höja Breitlings status och slussa folk mot de egna butikerna. Ser ingen annan logik i att avbryta samarbetet med Globen som sålt Breitling i 27 år och dessutom har sålt riktigt bra år efter år.

Syftet förstår jag även om jag inte tror det kommer hjälpa.
Visste inte att Globen blivit av med Breitling.
Globen är ju heller inte riktigt ett A-läge i Stockholm så kan ju vara en enkel förklaring.

Ytterligare ett intressant klipp:
”Stockholmsbutiken kommer att drivas i regi av Watches of Switzerland group vilka är Storbritanniens största återförsäljare av lyxklockor.”

Breitling kanske blir poppis ala' 1993 igen? En kan ju hoppas.

Förjävla trist med Globen. Här har Kern fuckat upp. Man ska inte strypa bra säljare, oavsett om de råkar blanda billiga märken med dyrare och inte ligga på fina gatan i "bibliotekstaden".
Vad är det du skriver :p

Breitling är fortfrande poppis enligt mej..
Men undanag for dom nya modellerna.

PS jag kan rådda röda jeans till dej så är du tillbax till 90 talet ;) 32/32 om du nu inte har gått upp i vikt lol
Det är knappar på denna modellen Made in Italien.

//Simon

Senast ändrad:
Inget att oroa sig för, den stänger nog snart igen.
Svårt att tro. Som nämnt ovan har jag också hört rykten om Watches of Switzerland. Kommer nog bli en riktigt tuff konkurrent mot de som finns på marknaden idag om dem nu inte bara ska sälja Breitling.

AD för
Screenshot_20220224-184653_Samsung Internet.jpg

Hur kommer det sig att du tror det ?

Med tanke på hyrorna där så ska de sälja på rätt rejält för att kunna gå runt. Men vad baserar du din kommentar på?

Svårt att tro. Som nämnt ovan har jag också hört rykten om Watches of Switzerland. Kommer nog bli en riktigt tuff konkurrent mot de som finns på marknaden idag om dem nu inte bara ska sälja Breitling.

AD för
Screenshot_20220224-184653_Samsung Internet.jpg
Matchningen av varumärke och plats känns väldigt off. Vet inte när jag såg en Breitling på Östermalm/Norrmalm senast. Eller i Stockholm för den delen.

Då har jag blivit felinformerad.. Jag hörde Watches of Switzerland skulle öppna med fler shop in shops.
Bl.a. Breitling och Omega.

Tillbaka
Topp