• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Breitling B232 urverk

Matte85

Basic
Jag har en gammal Breitling quartz som skulle behöva ett nytt urverk. Verket heter B232 men heter även Morioka Y653B och Seiko H461 när det sitter i andra klockor. Någon som har ett sådant fungerande verk och vill sälja det till en behövande? :)
IMG_20190309_122727.jpg

Jag har en gammal Breitling quartz som skulle behöva ett nytt urverk. Verket heter B232 men heter även Morioka Y653B och Seiko H461 när det sitter i andra klockor. Någon som har ett sådant fungerande verk och vill sälja det till en behövande? :)
IMG_20190309_122727.jpg
Samma skit som dom tidiga verken :( . Har haft delar men undrar om jag har några såna kvar. Jag kan kolla.

Ok. Jo såg det! Färgen på digitaldisplayen verkar dock vara en annan på den? Eller kanske bara är bilden som gör att det ser ut så?

Ok. Jo såg det! Färgen på digitaldisplayen verkar dock vara en annan på den? Eller kanske bara är bilden som gör att det ser ut så?
Finns med olika färg . men tror bara det är glaset som är annorlunda. Men ändå pilligt att byta . Det är inte så att det är smutsigt eller oljigt på kretskortet. Som gör att det blir fel på diplayen. Funkar analoga delen?

Inget funkar på den. Spolen är totalkvaddad och det är repor över hela verket. Så jag gissar att någon glad amatör försökt laga den utan att lyckas. Så jag sattsar på att byta ut allt :)

Trevlig klocka och värd att rädda. Verket benäms även Y652. Dyker då och då upp på ebay. Den digitala displayen finns i 2 utförande. Silver eller guld och kommer så från fabrik. Jag vet däremot inte om det är möjligt att byta glas. Jag hade satsat på att få igång den oavsett färg och sen fortsatt att leta efter rätt display som nästa steg.

Fjädern sitter där och den piper när man provar "testlarmet". Men när man ställer larmet så startar det inte när det ska

Fjädern sitter där och den piper när man provar "testlarmet". Men när man ställer larmet så startar det inte när det ska
Konstigt. Har du gjort en återställning kortslutning ? Vet inte om det hjälper men kan ju vara idé att testa. Eller har du satt igång alarmet. Så symbolen syns för alarm?

Tillbaka
Topp