• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Breitling B55

R

Redster

Guest
Är lite sugen på en sån här. Vad tror ni om denna klocka?
image.jpg
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Älskar Breitling!
Hatar den där klockan! (Iaf bilden)

Edit: det som gör att jag verkligen hatar den är BT ikonen. Om den går att "stänga av" så tror jag att det blir en riktigt hård klocka.
 
R

Redster

Guest
Jag tycker den är stenhård. Det ända som stör mig lite är wi-fi ikonen, men kan nog leva med den.

Någon som hört vad denna tingest kommer att kosta?
 

DrDre

Patek
Jag gillar utseendet. Men jag skulle aldrig köpa en smartwatch för så mkt pengar. Den känns alldeles för framtidsosäker. Hade det stått Certina på urtavlan (de har en variant med samma urverk) och en 0:a mindre på prislappen så kunde det vara lite roligt att ha kanske.
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Jag gillar utseendet. Men jag skulle aldrig köpa en smartwatch för så mkt pengar. Den känns alldeles för framtidsosäker. Hade det stått Certina på urtavlan (de har en variant med samma urverk) och en 0:a mindre på prislappen så kunde det vara lite roligt att ha kanske.
Var har du fått den informationen ifrån? B50 verket är väl ändå utvecklat av Breitling och B55 bygger vidare på det med möjligheten att koppla tex telefonen till klockan.
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Jag tycker den är stenhård. Det ända som stör mig lite är wi-fi ikonen, men kan nog leva med den.

Någon som hört vad denna tingest kommer att kosta?
Vet inte hur deras planer för B55 ser ut. I Basel var den på prototypstsdiet och osäkra framtidsplaner (vad jag hört) men eftersom B50 ligger runt 70k så tror jag säkert denna hamnar närmare 100k
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Jag gillar utseendet. Men jag skulle aldrig köpa en smartwatch för så mkt pengar. Den känns alldeles för framtidsosäker. Hade det stått Certina på urtavlan (de har en variant med samma urverk) och en 0:a mindre på prislappen så kunde det vara lite roligt att ha kanske.
Håller helt med om detta. Skulle kolla en beggad Aeorospace eller en Skydiver. Tror hela bluetoothgrejen (som den ser ut nu iaf) kommer att vara spännande i typ 4 dagar.
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Alt. kan du få köpa min, skicka den till Micromy i täby för PVD/DLC och få en likadan(i princip) och du har sparat ~50'000+kr.
(inte repor på raider kl. 9, utan reflektioner)
11998264_10153046103506046_1767655839_n.jpg
 
Senast ändrad:
R

Redster

Guest
Kan hålla med om att det är en udda klocka, och det är just det faktumet som gör den cool. Blir nog ett köp när den släps. Lär ju inte vara en dussinklocka på gatorna!
 

DrDre

Patek
Var har du fått den informationen ifrån? B50 verket är väl ändå utvecklat av Breitling och B55 bygger vidare på det med möjligheten att koppla tex telefonen till klockan.

Jag kanske drog för snabba slutsatser och bara antog att man utgick från samma urverk som man har i Breitling Aerospace eftersom layout:en på urtavlan är likadan. Urverket i Aerospace bygger på ett ETA (988.333). Men jag kan mycket väl ha fel.
 
Topp