• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Breitling Chronomat K13050.1, nu prissjusterad till 42,5k!

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Daytonan gick ju lätt att sälja, finns det inte någon på hela forumet som är intresserad av denna?! Klockan går, men saktar sig som sagt, men vill du ha den i toppskick och orkar lämna in den med allt vad det innebär, väntan etc så kan det vara värt det! Motsvarande går ju för en bra bit över 55k och är då garanterat många av dom i servicebehov!

Näst intill komplett, fattas väl någon bricka.

DSC_3442.JPG


Fakta/Specificationer

Modell; Chronomat K13050.1. Denna är såld i Italien 2006.
Urverk; Britling Caliber 13, ETA-Valjoux 7750.
Rörelse/Uppvridning; Automatisk.
Gångreserv; 42 timmar.
Komplikationer; Kronograf, 1/5 second, 30 minuter, 12 timmar, Datum, Tidtagning.
Vibrations/hr. & jeweling; 28.800 v.p.h, 25 jewels.
Boettmaterial; 18K gulguld.
Armband; Läder.
Lås; Bältspänne guldfärgat..
Vattentät; 100m/330 feet.
Krona; Screw-locked, two gaskets.
Boett; Skruvad
Glas; Safirglas
Diameter; 40.50.
Tjocklek; 14.70.
Vikt; 113 gr.
Mått luggar; 20mm.


Köpt av mig från Tyskland förra året, okänd service historik, men då jag mätter upp den på 24th , så saktar den sig ca 7 min, så en service är nog på sin plats tyvärr. Hade kunnat serva den och sedan sålt den, men den får gå oservad! Servad så hade den gått för mer än det jag tänker ta nu såklart, tittar man snabbt på priserna på Chrono24 så ligger dom flesta runt 55k och uppåt, nu skall man väl i ärlighetens namn säga att C24 inte är det bästa stället att kolla priser på! Men inte litet hum får man ju, och det finns säkert flertalet som behöver sig en service om du betalat det priset också.

Jag hade tänkt mig 45k inkl frakt, kör en liten prisdump, vill ha 43,5k 42,5k inkl frakt.

Klockan är för övrigt i bra skick, visst om du luppar den så kommer du att fina små repor och märken, men om man bara tittar med blotta ögat så ser den mycket fin ut! Blev själv överraskad när jag fick hem klockan och såg att spännet inte var i 18k, enligt butiken som sålde klockan så sa dom att det stått i annonsen att det inte var det, men av någon anledning så missade jag att läsa detta.

En helservice hos Nymans Ur, går idag på 7600kr och då ingår det en polering för den som vill ha det! Med tanke på vad motsvarande kostar på C24, så kommer denna bli något billigare efter service, då får du en klocka helt nyservad och i nyskick/toppskick om ni väljer att polera den!

Retur om inte klockan är som beskrivet, M´key!

Detta läder sitter på klockan just nu!
DSC_3435.JPG
DSC_3437.JPG
DSC_3440.JPG
DSC_3439.JPG


Dom blåa subdial visarna gör det där lilla extra.
8-jpg.334387

bl%C3%A5-visare6-jpg.334362
bl%C3%A5-visare5-jpg.334361
bl%C3%A5-visare3-jpg.334381


Små märken på bandhornen efter bandbyten!
DSC_3455.JPG


Svarar på frågor om det finns några oklarheter.

Inga byten då jag har det mesta som jag vill ha redan.

Mvh // Affe
 
Senast ändrad:
Topp