• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Breitling For Bentley 21 000:-

Svante7

Omega
Pris
21000
Returpolicy
Ingen
Bilder Skickat
  1. Ja
Till salu är en Breitling For Bentley A2536313 blå urtavla fullset. En ovanlig modell med härlig vristnärvaro. Uttagen hos Tourneau Time Dome (AD) i Las Vegas 2006. Klockan har endast haft en ägare innan mig och den levereras komplett med inner och ytterboxar, manual, tags och certifikat.

Klockans skick visas så gott det går på bilderna. Det finns på både hairlines och dings. Klockan är välanvänd och aldrig servad.

För att inte köparen skall tvingas köpa ”grisen i säcken” valde jag att lämna in klockan hos Krons Ur. Dom tog fram ett kostnadsförslag på service. På så vis får köparen själv välja vad som skall göras. Klockan fungerar i dagsläget men jag vet inget om tidshållningen.

Modell: Breitling For Bentley A2536313/C618
År: 2006
Diameter: 46 mm
Material: Stål
Tavla: Blå
Tillbehör: komplett med box och papper

Här är vad Krons Ur skriver:
  • Urverket är i behov av en komplett genomgång.
  • Snedslagen övre tryckknapp.
  • Hack och märken som inte går att polera bort på mellanboett och vridring. (Ligger som tillval)
  • Repor i glasets antireflexbehandling. (Ligger som tillval)
  • Missfärgning på innerskalan. (Ligger som tillval)

De anser att följande arbete/delar är nödvändiga för att garantera klockans funktion:
  • Komplett översyn av urverk
  • Byte packningar
  • Byte krona
  • Byte tryckknappar
  • Byte visare
  • Polering
Kostnad för ovan reparation är: 9300kr & leveranstid efter godkänt kostnadsförslag beräknas till ca 8 veckor.

Tillval:
  • Mellanboett - 7000kr
  • Vridring - 4000kr
  • Glas - 3000kr
  • Innerskala - 3500kr

Jag träffas helst F2F i Stockholm. Alternativt skickas klockan på köparens risk och bekostnad. Betalning via Swish.

Bilder:

Mats3.jpeg


Mats8.jpeg


Mats1.jpeg


Mats6.jpeg


Mats7.jpeg


Mats5.jpeg


Här är min referenstråd: https://klocksnack.se/threads/svante7.107051/

Tack Klocksnack för möjlighet till annonsplats samt ett grymt forum :)
 
Topp