• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Kör strap på min Blackbird numer! Gillar det hårt...
image.jpeg
image.jpeg
Grymt bra!
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Tack för en bra recension!

Jag blev också nyfiken på denna typ av band. Tror det var just Breitlings version som öppnade ögonen för modellen, men som redan nämnts i tråden, konstaterade jag att man borde prova/köpa ett kvalitetsband i en vettigare prisklass. Det belv ett Hadley-Roma i Cordura för min del också (köpte via eBay). Jäkligt nöjd.
Passar de till breitlings viklås eller var de vanligt spänne på de? Har du någon länk vart du handla de?
 

Dirac

Omega
Friends Of KS
Passar de till breitlings viklås eller var de vanligt spänne på de? Har du någon länk vart du handla de?

Köpte mitt av eBay säljaren "holbensfinewatchbands". Kollar in hans feedback nu, 100% på nästan 29k transaktioner, inte illa det.

Har bara använt Breiltings vanliga spänne.
 

Tome

Cartier
Bra recension! Jag snackade med Bergströms idag och nu finns Military strap tydligen även till gummiviklåsen som är tusen ggr bättre än läderviklåsen :) Ska bara bestämma vilken färg som gäller sen lägger jag en beställning omedelbums! Kostade nu 1700 sek vilket väl är tämligen dyrt, men ett kap jämfört med Breitlings crocostraps som är uberdyra.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Såg detta först nu faktiskt. :nailbiting:
Kanonbra skrivet! Ett riktigt jäkla sanslöst pris är det också, speciellt med tanke på att jag flredrar mitt Hadley aroma för 240kr framför Breitlings band som i skrivandets stund kostade 1600kr. Löjligt.
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Såg detta först nu faktiskt. :nailbiting:
Kanonbra skrivet! Ett riktigt jäkla sanslöst pris är det också, speciellt med tanke på att jag flredrar mitt Hadley aroma för 240kr framför Breitlings band som i skrivandets stund kostade 1600kr. Löjligt.
Jag kan inte annat än att hålla med om priset. Löjligt dyrt. Är det bättre kvalitet? Kanske, men inte 1350kr bättre. Men... original sminkar grisen bäst :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag kan inte annat än att hålla med om priset. Löjligt dyrt. Är det bättre kvalitet? Kanske, men inte 1350kr bättre. Men... original sminkar grisen bäst :)
Visst är det bra, men för nästan samma peng kan man ju måttbeställa precis vad man vill från Camille Fournet.
 

Tome

Cartier
Någon mer som upplever att det blir fullt med ludd på armbandet ifrån stickade tröjor? Ska försöka ladda upp en bild sen, men det ser inte klokt ut efter en dag med mitt strap (canvas/gummi varianten). Några tips på hur man kan få det att sluta vara som en rasp mot tröjorna...?
 
Topp