• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Breitling på ebay

Har blivit sugen på att testa Breitling och har fastnat för lite olika modeller, bl.a. Superocean chronograph. Nu har jag hittat den här på ebay
http://m.ebay.com/itm/201514006489
men känner mig lite tveksam (aldrig handlat på ebay förut). Hur stor risk är det att man får en fake-klocka? Kan man lita på omdömena på ebay eller kan allt sånt vara "påhittat" av säljaren? Vågar man köpa av en okänd säljare i Mexiko o.s.v.? Vad tror ni om priset (ingår ingenting utan watch only).
Please enlighten me!
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Har blivit sugen på att testa Breitling och har fastnat för lite olika modeller, bl.a. Superocean chronograph. Nu har jag hittat den här på ebay
http://m.ebay.com/itm/201514006489
men känner mig lite tveksam (aldrig handlat på ebay förut). Hur stor risk är det att man får en fake-klocka? Kan man lita på omdömena på ebay eller kan allt sånt vara "påhittat" av säljaren? Vågar man köpa av en okänd säljare i Mexiko o.s.v.? Vad tror ni om priset (ingår ingenting utan watch only).
Please enlighten me!

1. Risken är överlag låg.
2. Man kan inte lita på omdömena om de enbart är skrivna av personer med 1 avslutad affär. Sunt förnuft som gäller. (Omdömeshistorik/avslutade affärer ser du i historiken)
3. Vågar man, vet jag inte. Jag vågar, om nr. 2 känns rimlig och klockan ser fin ut.
4. Priset tycker jag är fint för modellen i bra skick, utan att ha kollat närmare på objektet i fråga, tagit hänsyn till tull/moms eller risk.
 
1. Risken är överlag låg.
2. Man kan inte lita på omdömena om de enbart är skrivna av personer med 1 avslutad affär. Sunt förnuft som gäller. (Omdömeshistorik/avslutade affärer ser du i historiken)
3. Vågar man, vet jag inte. Jag vågar, om nr. 2 känns rimlig och klockan ser fin ut.
4. Priset tycker jag är fint för modellen i bra skick, utan att ha kollat närmare på objektet i fråga, tagit hänsyn till tull/moms eller risk.
Tack, bra information!
 

svesam

Rolex
Efter tull o moms är inte priset fantastiskt.
Borde gå att hitta i Sverige och kanske till och med på forumet
för ungefär samma peng.
Fin modell för övrigt!
 
Efter tull o moms är inte priset fantastiskt.
Borde gå att hitta i Sverige och kanske till och med på forumet
för ungefär samma peng.
Fin modell för övrigt!
Kan inte riktigt hur det där funkar.. Blir det alltid tull och moms även när det är en privatperson som säljer och skickar? Beror det inte på vad de skriver på paketet? Tullen kan väl inte veta vad som är i heller, det skulle ju kunna vara min mexikanska farmor som skickar 38 par hemstickade strumpor.. Och det ska man väl inte tulla..?! Eller en kompis som vill skänka mig sin klocka..
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Kan inte riktigt hur det där funkar.. Blir det alltid tull och moms även när det är en privatperson som säljer och skickar? Beror det inte på vad de skriver på paketet? Tullen kan väl inte veta vad som är i heller, det skulle ju kunna vara min mexikanska farmor som skickar 38 par hemstickade strumpor.. Och det ska man väl inte tulla..?! Eller en kompis som vill skänka mig sin klocka..

Säljaren måste enligt lag skriva korrekt värde på paketet och du ska betala 25 % av det värdet när du tagit emot varan. + en liten tullavgift.
 

Herr_Katt

Cartier
2-Faktor
Utgå från att det alltid blir tull på allt som inte är inom EU.
Sedan om du ska köpa nåt på ebay, betala ALLTID med paypal för då får du massa köpgarantier, för du över pengar till bankkonto och blir blåst så är det ofta kört.
 

PL13

Omega
Även om det är en privat säljare? Det skulle ju som sagt kunna vara en kompis som flyttat utomlands och som vill skicka hem en gåva..

Det är det angivna värdet på kollit som ersätts om det skulle komma bort. Trist att få ut en femhunka för en bratte värd 20'000 för att man vart dumsnål.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Har blivit sugen på att testa Breitling och har fastnat för lite olika modeller, bl.a. Superocean chronograph. Nu har jag hittat den här på ebay
http://m.ebay.com/itm/201514006489
men känner mig lite tveksam (aldrig handlat på ebay förut). Hur stor risk är det att man får en fake-klocka? Kan man lita på omdömena på ebay eller kan allt sånt vara "påhittat" av säljaren? Vågar man köpa av en okänd säljare i Mexiko o.s.v.? Vad tror ni om priset (ingår ingenting utan watch only).
Please enlighten me!
Leta efter en inom EU. Tullen missat knappt något längre och 25% på priset så blir det inte så kanon längre.

Angående att lita på folk så köper jag bara av folk med många och perfekta omdömen. Aldrig blivit blåst än så länge. Ca 100 ebay-affärer av varierande sort, en del dyrare klockor. Vintageträsket är däremot svårare, vissa vintagesäljare kan ofta sälja rena frankenklockor och ändå ha 1000 affärer med 99%+ positiva, det är lite skumt.
 
Leta efter en inom EU. Tullen missat knappt något längre och 25% på priset så blir det inte så kanon längre.

Angående att lita på folk så köper jag bara av folk med många och perfekta omdömen. Aldrig blivit blåst än så länge. Ca 100 ebay-affärer av varierande sort, en del dyrare klockor. Vintageträsket är däremot svårare, vissa vintagesäljare kan ofta sälja rena frankenklockor och ändå ha 1000 affärer med 99%+ positiva, det är lite skumt.
Bra information, den tar jag till mig!

Tack för hjälpen alla!
 
Topp