Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag fick inget öppet köp när jag plockade ut en splitter ny rolle hos svensk AD....
Jag fick inget öppet köp när jag plockade ut en splitter ny rolle hos svensk AD....
C24 är en marknadsplats för i första hand gråhandlare men även privatpersoner. Vad det är för dig saknar relevans.C24 är inte en gråhandlare för mig! Det är en marknadsplats. Jsg tänker mer uret.se
Men vad är det du inte förstår? Det går utmärkt för en nätbaserad gråhandlare att ha klockan samtidigt som garantin inte är aktiverad. Det tar 1-2 dagar för AD att dra kortet och sedan skicka det med brev till gråhandlaren. Är det papper så är det redan stämplat och gråhandlaren fyller i datumet.För att de flesta kunder vill ha en garanti när de får klockan?
Det beror så klart på gråhandlarens storlek. Många är små och har inte ens klockorna i eget lager, därav 6-10 dagars leverans.För att oftast köper en gråhandlare in ett större parti. Du tror väl inte dom köper en och en? Funkar inte så. Sen beror det ju på när dom lyckas sälja klockan. Men garantin är aktiverad när den lämnar AD
Måste? AD får inte sälja vidare till gråhandlare så varför skulle de helt plötsligt bry sig om när garantin aktiveras?När klockan lämnar AD så är den såld! Då måste garantin aktiveras eftersom dom inte längre har någonting med klockan att göra.
Om AD inte får sälja till gråhandlare hur får dom i så fall tag i klockorna??C24 är en marknadsplats för i första hand gråhandlare men även privatpersoner. Vad det är för dig saknar relevans.
Men vad är det du inte förstår? Det går utmärkt för en nätbaserad gråhandlare att ha klockan samtidigt som garantin inte är aktiverad. Det tar 1-2 dagar för AD att dra kortet och sedan skicka det med brev till gråhandlaren. Är det papper så är det redan stämplat och gråhandlaren fyller i datumet.
Det beror så klart på gråhandlarens storlek. Många är små och har inte ens klockorna i eget lager, därav 6-10 dagars leverans.
Måste? AD får inte sälja vidare till gråhandlare så varför skulle de helt plötsligt bry sig om när garantin aktiveras?
Du har uppenbarligen noll koll på hur det här funkar. Alternativt driver du själv en klockbutik och är bitter.
För att AD struntar i det så klart. Du är förhoppningsvis medveten om att gråhandeln enbart existerar pga att ADs livnär den?Om AD inte får sälja till gråhandlare hur får dom i så fall tag i klockorna??
Jo jag förstår! men när du beställer en klocka från gråhandlare så förväntar du väl dig att garantin är ifylld och klar när du öppnar klockboxen. Det är därför jag frågar vad som händer med returer till gråhandlare. Förstår du?C24 är en marknadsplats för i första hand gråhandlare men även privatpersoner. Vad det är för dig saknar relevans.
Men vad är det du inte förstår? Det går utmärkt för en nätbaserad gråhandlare att ha klockan samtidigt som garantin inte är aktiverad. Det tar 1-2 dagar för AD att dra kortet och sedan skicka det med brev till gråhandlaren. Är det papper så är det redan stämplat och gråhandlaren fyller i datumet.
Det beror så klart på gråhandlarens storlek. Många är små och har inte ens klockorna i eget lager, därav 6-10 dagars leverans.
Måste? AD får inte sälja vidare till gråhandlare så varför skulle de helt plötsligt bry sig om när garantin aktiveras?
Du har uppenbarligen noll koll på hur det här funkar. Alternativt driver du själv en klockbutik och är bitter.
Det är nog olika från handlare till handlare.Jo jag förstår! men när du beställer en klocka från gråhandlare så förväntar du väl dig att garantin är ifylld och klar när du öppnar klockboxen. Det är därför jag frågar vad som händer med returer till gråhandlare. Förstår du?