• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Breitling släpper smartwatch i lyxsegmentet..

Flipp eller Flopp?

  • Flipp

    Röster: 27 41.5%
  • Flopp

    Röster: 38 58.5%

  • Totala väljare
    65

Oli

Omega
2-Faktor
Möjligt!
Mjukvarumässigt är jag säker på men frågan är hårdvaran.
Andra Smartklockor har väl så inte varit fallet men de ligger ju i ett annat prisspann.
Skulle bli extremt mörkrädd om Breitling tar 72k för en klocka dom inte kan hålla modern om 5 år. (När det gäller den typen av klocka iaf.)
 

Oli

Omega
2-Faktor
Jag tycker inte den är modern ens nu. ;)
Jodå! Blåtand är ju så hightech det kan bli utan att ändra själva grunden. Haha
Man kan ju iaf se att man fått ett sms utan att ta upp telefonen. :p
Skämt åsido, menade mest att dom måste kunna uppdatera tex blåtanden, för om 5 år är det säkerligen en annan standard på blåtand än vad det är nu.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Jodå! Blåtand är ju så hightech det kan bli utan att ändra själva grunden. Haha
Man kan ju iaf se att man fått ett sms utan att ta upp telefonen. :p
Exakt. Nä jag är tveksam om denna även om jag tror på konceptet smartwatch. Men då måste de vara smarta på riktigt. Fel att kalla denna smartwatch. :)
 

PCB

Audemars
tror denna klocka visar en väg in i smartwatch eran,då den är lite lagom för traditionalisterna att ta in och smälta,
tror publiken av dyra ur måste värmas upp lite först,
tror detta är strategin från breitling.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Tror den kommer att kosta mer än 72.000:-. Aftonbladet har tagit dollarkursen rakt av och mer korrekt brukar vara att gånga med 10 = 89.000:-
Men vi får väl se när den dyker upp i Sverige :)
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Ser i alla fall bättre ut nu, utan wifiloggan på tavlan.
Tror inte det blir någon storsäljare med det priset.
 

ScubaKing

Audemars
Jag delar åsikt med dem flesta. Jag tycker den är cool som få, men priset på närmare 80.000 kronor för en smartwatch (som troligen inte kommer vara cool i samlingen om ett par år) är på tok för mycket.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
72k för mediokra smartwatch-funktioner? Nope.
Antar att de som köper den köper för att det är en Breitling och designen. Tycker att den är snygg, men helt för stor (och dyr).

Skärmavbild 2015-12-19 kl. 22.52.11.png
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
The bastard in the middle:
bastard.jpg

B50 – B55 – Evo. Obs, bilderna är ett snabbt ihopklipp. De är inte storleksmässigt helt rätt till varandra.
 

PCB

Audemars
@Peter cerwin
Nyfiken på det du påbörjade, varför hade jag inte köpt den om det varit en full smart watch?
(jag är snabb ;) )
:) nej ,ville visa mitt resonemang om att detta bara är en trevare från breitling,
skapad för att krypa in i ditt undermedvetna och mjuka upp dej inför vad som komma skall,,
klocknördar är lite som jungfruar , går inte att smacka på direkt,,vi måste förföras sakta, och smörjas rikligt:D
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
:) nej ,ville visa mitt resonemang om att detta bara är en trevare från breitling,
skapad för att krypa in i ditt undermedvetna och mjuka upp dej inför vad som komma skall,,
klocknördar är lite som jungfruar , går inte att smacka på direkt,,vi måste förföras sakta, och smörjas rikligt:D
Jag har svurit i kyrkan här många gånger. Jag gillar nämligen smarta klockor, har en Apple Watch som inte lämnar handleden t.ex.
Vi får hoppas att de steppar upp det hela lite, mer teknik, riktig skärm osv. i Breitling-kvalitet. Jag är en av de som hejar på. :)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
"Prototypen" till vänster var som en B50, den andra som en korsning B50/Evo. Jag vet inte riktigt vilken B55-variant jag gillar mest. Wifi-logan är iallafall väldigt ful.
B55.jpg
 
  • Like
Reactions: PCB
Topp