• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Brexit

Borde Storbritannien stanna i EU?

  • Ja

  • Nej


Resultatet är endast synligt efter enkät.

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Fick precis en notis om Brexit skjuts upp till sista januari 2020!

Personligen hoppas jag hela Brexit blir avblåst, då Storbritannien är ett av de länder jag helst handlar från utanför Sverige. Många fina klockaffärer där, inte minst Amazon.co.uk. Mao: Goda nyheter enligt mig, men finns säkert andra åsikter. :)

Källa: https://www.svd.se/eu-overens-om-att-skjuta-pa-brexit-igen
 

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Ogillar också att man nu måste eventuellt filtrera bort landet från chrono24 osv så dom får gärna stanna för min del. :pompus:
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Det är en klurig fråga... Jag kan tycka att det är oroväckande att så många är skadeglada och fördömande över Storbritanniens bekymmer. Hur bra var det att gå med i något som senare visar sig så svårt att lämna? Och är EU så bra som alla häcklare av Brexit tycks tycka, eller är det snarare egenintresset det handlar om? Det kan finnas många anledningar att vilja ha dom kvar, säkert finns det även anledningar till att tycka det är bra om dom lämnar. Men det som skrämmer mig är den "allmänna" inställningen till att dom verkligen ska frysas ut och idiotförklaras om (när) dom lämnar.
 

lofgreno

Audemars
Lite kluven. Det som är bra med EU är ju just det här med tullar & moms. Fri handel osv inom Europe. Det är bra med EU.
Men detta med att det ska skapas samma lagar och regler i hela EU tycker jag är en dålig ide. Slutar bara med att det blir dåligt för alla inblandade. Som tex abortfrågor. Ska vi och Irland mötas nånstans på vägen för att det ska vara samma i hela EU exempelvis? Länderna i EU skiljer sig väldigt mycket kulturellt så det blir ju ofta problem.
Så rent personligt så är det ju bäst om Storbrittanien är kvar, men förstår lite varför dom inte vill vara kvar. Kan säga att det ställer till mycket problem på jobbet också då vi har lager i Storbrittanien tex. Men man fattar ju att EU vill göra ett exempel av Brexit. Så ingen annan får för sig att göra nåt liknande...
Men men, som sagt, en klurig fråga.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Det är en klurig fråga... Jag kan tycka att det är oroväckande att så många är skadeglada och fördömande över Storbritanniens bekymmer. Hur bra var det att gå med i något som senare visar sig så svårt att lämna? Och är EU så bra som alla häcklare av Brexit tycks tycka, eller är det snarare egenintresset det handlar om? Det kan finnas många anledningar att vilja ha dom kvar, säkert finns det även anledningar till att tycka det är bra om dom lämnar. Men det som skrämmer mig är den "allmänna" inställningen till att dom verkligen ska frysas ut och idiotförklaras om (när) dom lämnar.

Detta var dagens mest nyktra inlägg!
 

Hugii

Audemars
Klart att Eu motarbetas av Troll-fabriker från öst och väst men en sak är klart. Ensam är inte stark.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Detta var dagens mest nyktra inlägg!
Fast problemet för UK att lämna EU har inte med EU att göra utan att delar av Storbritanniens parlament trott att man ska ha kvar fördelarna men bli av med nackdelarna genom Brexit. När det väl visade (no surprise) att det inte skulle bli så vill de ju inte rösta igenom utträdesavtalet.

Ska inte säga att jag följde valrörelsen själv men jag har kollegor som bor i UK och de menar att halva valrörelsen var närmast förljugen. Man har lurat i folk att man kan ha kvar tillgången till den inre marknaden men att ingen från EU ska kunna komma och "stjäla jobben". Lågstadieargumentation och jag är rätt säker på att UK kommer gå mer förlorande ur detta än EU.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
E79F7EE6-3D79-4557-8C28-612D0F038935.jpeg
 
Topp