• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bristande polering?

Almdudler

Omega
IMG_6148.PNG
IMG_6149.PNG
IMG_6147.PNG


Whats up,

Hade inne min SD för drygt ett år sedan på service och har sedan dess funderat på om poleringen verkligen gick till som den borde.
Poleringen ser ojämn ut på caset, tydliga linjer efter var det har polerats i rätt vinkel. Är det bara jag eller ska det se ut så här? Hade varit kul att höra era åsikter innan jag tar kontakt med AD:n. Ursäkta bilderna, kommer ta nya imorgon när det är dagsljus.
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
IMG_6148.PNG
IMG_6149.PNG
IMG_6147.PNG


Whats up,

Hade inne min SD för drygt ett år sedan på service och har sedan dess funderat på om poleringen verkligen gick till som den borde.
Poleringen ser ojämn ut på caset, tydliga linjer efter var det har polerats i rätt vinkel. Är det bara jag eller ska det se ut så här? Hade varit kul att höra era åsikter innan jag tar kontakt med AD:n. Ursäkta bilderna, kommer ta nya imorgon när det är dagsljus.
Är dessa bilder tagna direkt efter service eller är de dagsfärska? Vilken AD var det som genomförde servicen?
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
"Poleringen ser ojämn ut på caset, tydliga linjer efter var det har polerats i rätt vinkel".
Vad betyder ovan i fetstil?
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Dessa tog jag precis, men såg mer eller mindre likadant ut efter servicen, förutom knottren då som uppkommit efter användning. Det var Rob .E
Så efter ett år efter poleringen av din klocka så upptäcker du att det finns report på de polerade sidorna. Vad skall du säga till Rob Engström i detta fallet hade du tänkt?
Om de varit där från början så bör du ju ha tagit upp det direkt. Du har nog svårt att bevisa något här.
Helt enligt med dig @zippan, hur ska du lägga upp att hairlines:en tillkommit för ett år sedan i samband med att de polerade den? Känns inte riktigt som att det håller i rätten.... Men i Sverige är man oskyldig tills motsatsen bevisats iofs.
 

Bas

Patek
Är du säkert på att reporna som syns på sidan av boetten fanns direkt efter poleringen?
2349D913-EF3A-4C96-9B1A-6FC0B5378F29.jpeg

Stämmer det så är det RIKTIGT kasst!!
Men ett år efter har du inte så mycket att komma med tyvärr
 

Almdudler

Omega
Visst har jag tänkt på det också men känner ändå att det är värt ett försök innan garantin går ut, om de nu själva kan se att de gjort en dålig polering så bör de kunna åtgärda det
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Så efter ett år efter poleringen av din klocka så upptäcker du att det finns repor på de polerade sidorna. Vad skall du säga till Rob Engström i detta fallet hade du tänkt?
Om de varit där från början så bör du ju ha tagit upp det direkt. Du har nog svårt att bevisa något här.
+1
 

dalle

Panerai
2-Faktor
Visst har jag tänkt på det också men känner ändå att det är värt ett försök innan garantin går ut, om de nu själva kan se att de gjort en dålig polering så bör de kunna åtgärda det
Hur ska Rob E kunna veta att du inte lämnat in för polering till någon mer efter den varit hos dem? Nja känns som att du kommer få tufft att bevisa något. Men visst du kan ju alltid försöka..!
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
@Almdudler, jag kollade tillbaka lite i dina poster och för ett år sedan (5 januari - 26 januari) så var du väldigt aktiv i en tråd angående poleringar som inte gått så bra och var orolig för att lämna in din klocka till Bergströms och gick istället till Rob. Varför kollade du inte detta direkt när du fick tillbaka klockan och nämnde det då? Jag tror du kan få svårt att få det åtgärdat ett år senare.

Och i mina ögon ser det ut som slitage och djupare repor än vad man kan få ut av en polermaskin om man till och med försöker. Så att du inte reagera och påpekade det när du hämtade ut klockan verkar för mig helt otroligt. Men det är bara mina åsikter :)
 

marw

Panerai
2-Faktor
Tråden är ju helt sjuk. Klart det inte går att klaga på en polering ett år senare. Ingen ad skulle lämna iväg klockan på detta sätt. Om reporna är så tydliga varför påtalade du det inte när du hämtade klockan eller i anslutning till det? För övrigt är reporna inte efter polering utan efter ngt annat. Detta är således inte skador efter polering då det inte ens går att åstadkomma denna typ av ojämna repor vid polering.
 
Senast ändrad:

RobVintage

Panerai
IMG_6148.PNG
IMG_6149.PNG
IMG_6147.PNG


Whats up,

Hade inne min SD för drygt ett år sedan på service och har sedan dess funderat på om poleringen verkligen gick till som den borde.
Poleringen ser ojämn ut på caset, tydliga linjer efter var det har polerats i rätt vinkel. Är det bara jag eller ska det se ut så här? Hade varit kul att höra era åsikter innan jag tar kontakt med AD:n. Ursäkta bilderna, kommer ta nya imorgon när det är dagsljus.
Ta kontakt med rob och säg att klockan har fått hairlines efter att du använt den ett år det är ju skamligt! Sedan säger du att du vill ha den polerad igen på garantin, obs be om lite giveaways som du kan sälja dyrt här som plåster på såren:D
 
Senast ändrad:

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Du verkar fortfarande överväga att kontakta AD och i så fall hoppas jag att du delger oss svaret du får. Jag är väldigt nyfiken på hur AD kommer att bemöta detta. Ett riktigt test av graden av kundservice hos Rob.

Ville mer eller mindre bara ha en åsikt från någon med ett tränat öga, trots mina dåliga bilder. Vad AD:n väljer att göra är upp till dem :)
 

marw

Panerai
2-Faktor
Du verkar fortfarande överväga att kontakta AD och i så fall hoppas jag att du delger oss svaret du får. Jag är väldigt nyfiken på hur AD kommer att bemöta detta. Ett riktigt test av graden av kundservice hos Rob.
Fattar inte, ska de åtgärda detta för att bevisa sin höga grad av kundservice?
 

Zingo77

Cartier
2-Faktor
Fattar inte, ska de åtgärda detta för att bevisa sin höga grad av kundservice?
Nja snarare att om Rob åtgärdar det så har de den mest generösa kundservice som någonsin påträffats. Eller så har trådskaparen hotat att bussa valfritt MC gäng på dom. Inget av scenarierna är särskilt troliga.
 

marw

Panerai
2-Faktor
Nja snarare att om Rob åtgärdar det så har de den mest generösa kundservice som någonsin påträffats. Eller så har trådskaparen hotat att bussa valfritt MC gäng på dom. Inget av scenarierna är särskilt troliga.
Denna skada ser ut att komma utifrån att ngn dragit i klockan mot ngt; typ en vägg eller dylikt. Reporna går ej hela vägen och har en snäv vinkel. Vidare är graden av repor centrerande mot mitten avtar längre ut. Absolut inte en skada efter polering hos ad.
 
Topp