Laddar...
Erikson Urhandel

Brookfield - Specialförsäkringar för klockor

Diskussion i 'Diskussion' startad av ScubaKing, 5 mars 2018.

1. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Ja, vad fyller Brookfield för syfte i sammanhanget?

Det där är ju vad min hemförsäkring går på totalt per år typ.

2. bogeyman

bogeyman Plast

Godmorgon
    Blev nyfiken på våra (jag o frugan) försäkringsvillkor o ringde upp Länsförsäkringar. Vi har en extra ur o smyckesförsäkring på 500,000 kr i hemmet o en drulleförsäkring utanför hemmet på 100,000 kr till en kostnad av 270 kr / år. Prisvärt tycker jag.
    Danne

3. Ninen79

Ninen79 Silver

Från:
    Stockholm
    I den klockklassen räcker hemförsäkring gott och väl, har själv hemförsäkring hos Folksam och det täcker upp till 80k utanför hemmet och 750 kr i självrisken.

4. Sammeh

Sammeh Tantal

Från:
    Borås
    Gjorde exakt samma sak och hade exakt samma tillägg hos LF. I mitt fall räcker det väl då jag inte har med mig klockor för mer än 100kkr samtidigt utanför hemmet.

5. bogeyman

bogeyman Plast

Nu springer vi ju inte ute på nätterna o festar då rånrisken är som störst (tror jag) o har inga bling bling klockor som drar till sig uppmärksamheten! Det känns som en bra försäkring.
    Danne

Sammeh gillar detta.
  6. Simon.x

Simon.x Brons

Från:
    Sverige
    Det är bra att du löste det ;)

//Simon

7. ScubaKing
    Trådstartare

ScubaKing Silver

Någon frågade vad frugan har för hemförsäkring. Hon har Länsförsäkringar. Saken är den att vi ville faktiskt ha Brooksfield då dem inte gör avdrag för ålder på klockan och dylika. Vi tyckte det lät som ett bra val helt enkelt. Min erfarenhet är att andra försäkringsbolag som IF, Folksam och dylika har en tendens att alltid försöka få ner värdet så lågt som möjligt när det väl sker en skada. Det fanns andra saker som spelade in med, allriskförsäkring som gäller i hela världen, ingen självrisk o.s.v

Vet inte, vi kanske har fel, men det kändes rätt med Brooksfield.

8. ScubaKing
    Trådstartare

ScubaKing Silver

Yes Länsförsäkringar. Men vi tyckte Brookfield verkade bra.

Mollstedt