• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Brukar ni köpa en ny klocka speciellt för ett band ni redan har?

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Hmmmm...har gjort det igen. Köpte detta bandet, men har ingen klocka som passar till det. Nu blir det att leta...
0331-jpg.507485

Möjligtvis kanske jag har en kandidat på ingående (leverans i juni)...
00000000000000000454.jpg
 
Känner igen beteendet. Jag har det själv, fast det har kanske inte hänt med just klockor (ännu). Har vid flera tillfällen köpt eller bara råkat komma över "tillbehöret" först för att sedan skaffa själva huvudprodukten. Det är en kul jakt det där. Och som det gamla ordspråket lyder och knyter an till detta. "Har man grimma, får man häst".
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Har hittat ett NATO-band som är sjukt snyggt!:cool: Tyvärr har jag ingenting liggandes hemma som skulle göra detta band rättvisa.:(
Skulle gärna vilja att ni ger mig en massa bra tips på vilken klocka som skulle lira bra med detta band! :)
20mm eller 22mm.
s-l1600.jpg
 

Crentus

Cartier
2-Faktor
Har hittat ett NATO-band som är sjukt snyggt!:cool: Tyvärr har jag ingenting liggandes hemma som skulle göra detta band rättvisa.:(
Skulle gärna vilja att ni ger mig en massa bra tips på vilken klocka som skulle lira bra med detta band! :)
20mm eller 22mm.
s-l1600.jpg
Denna! @Eric Jajjamensan P säljer en sådan.
Visarna matchar det röda och minutringen tar det beiga. Bonus om du gillar grönt! :)
IMG_20190116_165558.jpg
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Ja, jag är tydligen obotligt sjuk.:D Jag har gjort det igen! Blev förälskad i lite indiansilver och spontanshoppade. Naturligtvis har jag ingen klocka som passar till detta fantastiska band. På bilderna sitter den på en av få klockor jag hade med rätt bandbredd. Nu börjar jakten på den perfekta klockan igen...:rolleyes:
Tips på härliga vintageklockor med bandbredden 20mm emottages med största tacksamhet!:)
3-jpg.1216064
1-jpg.1216069
2-jpg.1216065
 
Senast ändrad:

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Ja, jag är tydligen obotligt sjuk.:D Jag har gjort det igen! Blev förälskad i lite indiansilver och spontanshoppade. Naturligtvis har jag ingen klocka som passar till detta fantastiska band. På bilderna sitter den på en av få klockor jag hade med rätt bandbredd. Nu börjar jakten på den perfekta klockan igen...:rolleyes:
3-jpg.1216064
1-jpg.1216069
2-jpg.1216065
Snyggt
 
Topp