• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Brunt är gött!

john b

Rolex
Sbds001 var min våta seikodröm 2005. Men jag hade inte råd.

Nu däremot, när en trevlig Göteborgare sålde denna väldigt ovanliga och lite ballare variant, var det omöjligt att motstå.

Här är lite mer info från klockodiles utmärkta presentation
https://klocksnack.se/threads/seiko-flightmaster.78126/

Notera ffa att titanet är bruneloxerat för att det är samma färg som stridsplanutblås. Ballt!

Länken är asful, men klockan är bekväm och jävligt ball! Syperbekväm titanklocka. Mer bekväm än jag kunde tänka mig. Spot on faktiskt. Som sbga031 men mer bekväm.

Riktigt riktigt bra AR var kul.

nb43xw.png

nb46oF.png

nb4EZi.jpg


Får se om jag byter band. Vad matchar brunt bra? Grönt kanske? Eller svart eller brunt läder?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Niiiiiice! TAG-länken måste bort, jag hade kört ett sånt där lättrepat brunt eller grönt läder som Hirsch säljer, finns på F-torg.
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Sbds001 var min våta seikodröm 2005. Men jag hade inte råd.

Nu däremot, när en trevlig Göteborgare sålde denna väldigt ovanliga och lite ballare variant, var det omöjligt att motstå.

Här är lite mer info från klockodiles utmärkta presentation
https://klocksnack.se/threads/seiko-flightmaster.78126/

Notera ffa att titanet är bruneloxerat för att det är samma färg som stridsplanutblås. Ballt!

Länken är asful, men klockan är bekväm och jävligt ball! Syperbekväm titanklocka. Mer bekväm än jag kunde tänka mig. Spot on faktiskt. Som sbga031 men mer bekväm.

Riktigt riktigt bra AR var kul.

nb43xw.png

nb46oF.png

nb4EZi.jpg


Får se om jag byter band. Vad matchar brunt bra? Grönt kanske? Eller svart eller brunt läder?
Är ju så himla kul att du också är impad av dessa flygarkronografer. Även jag hade SBDS001 som inkörsport i high end Seiko träsket.
Hoppas du blir nöjd John!
 

john b

Rolex
Suktade ju efter den där men hade inte riktigt medlen för den då den låg ute. Cool som tusan, grattis!

Tackar! Vi är väl ett fåtal som (är tillräckligt tokiga för att) fatta storheten med dessa obskyrheter. Sjukt bra klocka. Köpa ny typ oris eller faktiskt modern seiko (inkl sla017) gör ju bara att man känner sig blåst i jämförelse.
 
Topp