• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bukowskis - Clock auction

Var med i matchen på ett gäng olika men klev av när de blev för dyra. Spontant tycker jag många gick över rimliga nivår och marknadspriser om man jämför med tex motsvarande på C24.

De jag mest höjde på ögonbrynen för var 1665 ”DRSD’n” (som egentligen är en Great White med bytt tavla) och den vita 1680’n som gick för galna priser om man jämför med motsvarande eller liknande objekt på marknaden...

Nja. Den är ju skräp (enligt mig iaf). Boetten sönderpolerad. Visarna dåligt relumade. Tavlan bytt. Bezel bytt. Länk både senare och slut. Vet inte vad man vill ha på den klockan förutom loggan...
Ja jävlar, läste inte beskrivningen och förstorade aldrig bilden. Då förklarar det helt klart saken!

60' för TG195 hajade jag till på. Var tavlan så kul?
Tg195 har nästan gått bättre än viggen på slutet. Militärproveniens och blanka tavlor känns rätt i tiden.

Överlag rätt så sansade priser. Kvalitén var dock rätt så usel så inte mycket sticker ut. Tydligt att Omega i allmänhet och speedies i synnerhet är iskallt. Ultraman kostade knappt hälften av vad de gjorde för något år sedan.

Tg195 har nästan gått bättre än viggen på slutet. Militärproveniens och blanka tavlor känns rätt i tiden.

Överlag rätt så sansade priser. Kvalitén var dock rätt så usel så inte mycket sticker ut. Tydligt att Omega i allmänhet och speedies i synnerhet är iskallt. Ultraman kostade knappt hälften av vad de gjorde för något år sedan.
Problemet är att det poppar upp allt fler Ultramans för var dag som går. Först var det tal om 50st men nu vet man desto fler. Denna har också fel bezel så det kommer kosta ca 20k till för att lösa en i liknade skick som resten.

Problemet är att det poppar upp allt fler Ultramans för var dag som går. Först var det tal om 50st men nu vet man desto fler. Denna har också fel bezel så det kommer kosta ca 20k till för att lösa en i liknade skick som resten.
Folk var lost som pratade om typ 30 ex i början. Bara på Kaplans och Bukowskis så hade vi sett många innan Ultraman blev en grej. Då trodde vi bara att det var en bytt visare.

Dagens var fortfarande väldigt billig även om den saknat DON. De sålde en stund för våldsamt mycket mer. Speedies överlag har kraschat i pris senaste året. Marknaden är extremt mättad efter den frenzy som var för ett par år sedan. Allt ifrån 2915 till 145.012 har backat mycket.

Folk var lost som pratade om typ 30 ex i början. Bara på Kaplans och Bukowskis så hade vi sett många innan Ultraman blev en grej. Då trodde vi bara att det var en bytt visare.

Dagens var fortfarande väldigt billig även om den saknat DON. De sålde en stund för våldsamt mycket mer. Speedies överlag har kraschat i pris senaste året. Marknaden är extremt mättad efter den frenzy som var för ett par år sedan. Allt ifrån 2915 till 145.012 har backat mycket.
Generellt så är det så absolut. Jag ser det som att de med dåligt till ok skick har gått ner medans de med bra till nos skick håller sig kvar / gått upp.

GMT-Master hypen verkar hålla i sig, alla som såldes gick över 100k ink slagavgiften.

Generellt så är det så absolut. Jag ser det som att de med dåligt till ok skick har gått ner medans de med bra till nos skick håller sig kvar / gått upp.
NOS är givetvis alltid dyrt men jag skulle inte sätta pengar på att priserna ökat. Dyra speedies som 2915 och 2998 har tappat minst 30-40% från toppen.

Tillbaka
Topp