• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bukowskis går dåligt?

Har du handlat från Bukowskis ?

• Nej, borgarbrackor handlar där!

Röster: 9 25.7%
  • Ja visst, både konst och övrigt.

Röster: 9 25.7%
  • I morgon ska jag äta fläskpannkaka.

Röster: 17 48.6%

• Totala väljare
    35
"Auktionshuset Bukowskis har dragits med förlust under flera år. Många av de tongivande medarbetarna har lämnat företaget. Stämningen beskrivs som mycket dålig."

Det var nog något av det sista jag skulle tro. Alltid fått intrycket Bukowskis står väldigt stabilt. Lite av en institution i Stockholm. Personligen gillar jag Bukowskis men jag har inte handlat via dem, endast besökt dem (fick utmärkt bemötande och service) samt följt dem online och gillar deras hemsida. Sedan tycker jag det är bra med fler aktörer på marknaden utöver Kaplans.

http://www.dn.se/kultur-noje/medarbetare-flyr-bukowskis-i-kris/

Kan diverse små skandaler spela en roll? Den nedan är inte den enda.

http://www.svd.se/dyrbar-vas-var-inte-fran-antiken

2015 gick det back med 19 miljoner kronor, bland annat på grund av att det uppdagades att Bukowskis hade sålt ett flertal förfalskade verk som de sedan tvingades köpa tillbaka för 7,5 miljoner kronor.
För 2016 förväntar sig auktionsföretaget ännu sämre resultat.

Kanske dags att investera i nya värderare för Bukowskis?

Senast ändrad:
Svårt att sia om för min del då jag aldrig varit intresserad av fenomenet auktioner, personligen tycker jag att det är en besvärlig form för att köpa varor som ändå ytterst sällan leder till klipp maa dagens transparens på nätet. Tycks vara fler som tycker att formen är gammalmodig..

Ropat hem lite enklare saker på "market".
Man blir lika trött varje gång man vunnit då man måste ta tid att åka dit och hämta.
Som nicbex skriver så är det nog lite gammelmodigt och heller inte särskilt billigt.
/j

Tror att framtiden för auktionsverken ligger i att streamlinea verksamheten likt Philips osv. Bara köra det man är grym på, och göra det väl. Skala ner.

Tillbaka
Topp