• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bukowskis Important Timepieces 26/4

Dyrt tyckte jag JM-Daytonan som fotts med svart tavla blev. Men koparen kanske "glommer" att tala om detta nasta gang den byter agare.

Vad händer när den skall in för service? Man har ju hört konstigheter med tavelbyten tidigare...
Det vet jag faktiskt inte. Men nagon mer kunnig an mig kan sakert svara pa den biten om du staller fragan i Rolextraden
Det star ju inte vilken tavla den levererades med pa garantikortet. Och den lilla vita plasttaggen som talar om detta kan ju tappas bort om det gynnar saljaren.
Daremot har jag for mig tavelfarg/tavelnummer star pa orginalkvittot (om det nu finns kvar)da vita taggen inte alls ar sakert man far med vid kop langre.
Ratta mig om jag har fel

Undra om de ändå kommer skriva att det blev världshistoriens mest framgångsrika klockauktion, som de brukar göra oavsett resultat:)
Ja den längsta auktionen. Hon den mörkhåriga kvinnan var riktigt långsam och omständlig. Fortsatte auktionen efter att ha klubbat några klockor. ”Bud i slagent”, ”pass på”.

fygd.gif

Att Onyxen skulle dra iväg lite va oväntat.
För en DD med servicetavla som vem som helst länge kunde få tag på lös. Nyfiken på vad de menar med ”Exchange only”. Dessa har flutit omkring i volym lösa. Hade den servicepapper som bekräftade att den haft en onyx sedan tidigare?

Tavlorna brukade kosta typ 15k från AD. Krävdes verkligen ingen tavla i retur för att kunna beställa. Den fanns som beställningsbar servicetavla för de som ville. Knappast längre dock.
Japp! 15k när jag hörde mig för 2018 minns jag. Vad går de för lösa på marknaden nu? Som du säger borde det ju finnas en del i omlopp med tanke på hur lättillgängliga och populära de tidigare varit.

Intressant att nästan alla vintage-sport-Rolex gått unisont lågt strax over fler under 100-strecket.
Känns som att orderdjupet antingen kraschat pga internt Bukowski-debacle eller kvasi-dött marknadsintresse..

Intressant att nästan alla vintage-sport-Rolex gått unisont lågt strax over fler under 100-strecket.
Känns som att orderdjupet antingen kraschat pga internt Bukowski-debacle eller kvasi-dött marknadsintresse..
Inte jättemycket bra. Men det ska sägas att Bukowskis drog riktigt dåliga priser på det som var rare eller fint. Grym underline borde kunna kosta 7-800. Dålig underline iaf mer än den gjorde. Cherry-daytonan är värd kring miljonen och den stackars 1655 gick för minimibud.

Annars var ganska mycket alldagligt och då är det svårt att få bra betalt.

Inte jättemycket bra. Men det ska sägas att Bukowskis drog riktigt dåliga priser på det som var rare eller fint. Grym underline borde kunna kosta 7-800. Dålig underline iaf mer än den gjorde. Cherry-daytonan är värd kring miljonen och den stackars 1655 gick för minimibud.

Annars var ganska mycket alldagligt och då är det svårt att få bra betalt.
Jo jag håller med dig om skick Per - men vi har även sett mediokert skick gått för betydligt högre summor på Bukowskis för inte jättelänge sedan..

Jo jag håller med dig om skick Per - men vi har även sett mediokert skick gått för betydligt högre summor på Bukowskis för inte jättelänge sedan..
Finns annat som är hetare än vintagerollar just nu. De som dealar eller flippar undviker nog också sånt som man riskerar att sitta på länge. Överlag så är det ingen större prisutveckling på vintage och det gör givetvis att spekulationen går på annat. Ganska sunt för all del.

Buckan har sugit på klockor flera år… Väldigt låg kompetensnivå.

Måste kännas bra att slå sig för bröstet efter en sådan total flopp…

Jag tycker det är kul att det går att ordna klockauktioner i lilla Sverige men man kan absolut diskutera om helt vanliga sportrollar/ap/patek är särskilt horologiskt viktiga eller ens intressanta. De säljer väl det som kommer in genom dörren antar jag och den svenska, sannolikt väldigt lilla, nischen av riktigt intressanta ur säljs nog på annan plats.

Om det var någon som knep lot 91,

Rolex, Submariner, "Meters First", ca 1967​

Den skulle jag vara intresserad av men det strulade med att lägga bud såklart.

Tillbaka
Topp