Före jag skrev mitt inlägg i Speedmaster-tråden så mailade jag Bukowskis och frågade om det verkligen var en Ultraman de auktionerade ut då serienumret ej stämde med de vedertagna "Ultramännens" samt att de angav att klockan tillverkats "ca. 1967" (det allmänt erkända året är 1968, om det är en Ultraman så borde väl Bukowskis skrivit det året?), jag har inte fått något svar ännu och objektbeskrivningen innehåller fortfarande ordet "Ultraman"... Trodde Bukowskis var ett seriöst företag... Vågar nog aldrig köpa en vintage klocka därifrån som jag inte har hygglig kunskap om, svagt av dem tycker jag
Tråkigt om priset sticker iväg och den stackaren som köper den tror att det är en Ultraman... Tog en titt till på klockan, lite svårt att se men Omega symbolen på tavlan ser inte ut som en Applied Metal Logo (AML) tycker jag... Förmodligen en synvilla då ingen som ser klockan IRL skulle kunna missa det! Det klockan nu är uppe i, 76k inkl slag är väl lite i överkant för en 145.012-67 i "bruksskick"?