• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bukowskis tabbe?

Fast denna tråd berör annat, så handlar om att visa på att allt har nyanser. Poängen är att ingen kan vara 100% säker, så fel kommer alltid begås men det intressanta är hur man hanterar det när det väl går fel.
Där håller jag helt med dig. En bra rutin och ett ödmjukt förhållningssätt till eget felande är en styrka. Kaplans pudlade totalt i det efterspelet med Tag Heuern som visade sig vara fake, där för övrigt en AD konstaterade det ganska enkelt.
Vet du förresten vem som certifierar värderingsmän eller är dom självutnämnda?

Där håller jag helt med dig. En bra rutin och ett ödmjukt förhållningssätt till eget felande är en styrka. Kaplans pudlade totalt i det efterspelet med Tag Heuern som visade sig vara fake, där för övrigt en AD konstaterade det ganska enkelt.
Heter väl att de är certifierade av handelskammaren, iaf det jag har för mig. Viktigaste för deras överlevnad är ju dock att försäkringsbolagen accepterar dem.

Heter väl att de är certifierade av handelskammaren, iaf det jag har för mig. Viktigaste för deras överlevnad är ju dock att försäkringsbolagen accepterar dem.
Ja så kan det nog vara. Undrar hur försäkringsbolagen ställer sig till att verifierat äkta av godkända företag ändå kan vara helfejk.
Tror nog dom vill att äkta är äkta när det är dags att betala ut en dyrare klocka på försäkringen.
Obehagligt är det i alla fall.

Fast nu pudlade väl inte Kaplans ang den klockan ? Så ingen heder åt dom.

Hej
Hittade precis den här tråden, Reverson som diskuterades här ropade jag in till sambon.
Jag gillade den slitna tavlan och hade för avsikt att byta visarna, verket hade inte hon brytt sig om, även om jag med tiden säkert bytt det när jag letat upp rätt caliber MEN den var ju otroligt hårt polerad, antagligen för att få bort en gravyr att baksidan på den svängbara boetten, så att den blivit vågig och ojämn och jag fick känslan av att den var så tunn att den gav efter för ett lätt tumtryck
MAO den dyker säkert upp igen på Bukowskis inom kort
Mvh
Ola G

Tillbaka
Topp