• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bulova Caravelle info

jonaas

Omega
Hej! Köpte en lite sliten Bulova caravelle 1281-50 för en hundring.
Någon som har lite info om klockan? Står N9 och om jag förstått rätt så är den då från 1979.

Klockan går bra men man hör att något är löst. När jag öppnar klockan ser jag två små hål i kanterna, verkar märkligt nog att skruvarna som håller mekanismen på plats saknas. Värt att jaga rätt på en sån skruv? Är ju ingen dyrgrip..
242697EF-37E1-4A46-B7A6-C246348A9D7C.jpeg
3176EC25-AB14-4E24-9019-6C40A222B19B.jpeg



Tack på förhand
 
Senast ändrad:

Fadershan

Patek
Hej! Köpte en lite sliten Bulova caravelle 1281-50 för en hundring.
Någon som har lite info om klockan? Står N9 och om jag förstått rätt så är den då från 1979.

Klockan går bra men man hör att något är löst. När jag öppnar klockan ser jag två små hål i kanterna, verkar märkligt nog att skruvarna som håller mekanismen på plats saknas. Värt att jaga rätt på en sån skruv? Är ju ingen dyrgrip..
242697EF-37E1-4A46-B7A6-C246348A9D7C.jpeg
3176EC25-AB14-4E24-9019-6C40A222B19B.jpeg



Tack på förhand
Ja verhållarskruvarna verkar fattas och det är vanligare än man kan tro! Köp ett billigt litet kit med flera olika storlekar småskruv/verkhållar skruv och ta dem som passar!
 

jonaas

Omega
Ja verhållarskruvarna verkar fattas och det är vanligare än man kan tro! Köp ett billigt litet kit med flera olika storlekar småskruv/verkhållar skruv och ta dem som passar!
Tack! Har du tips på var jag kan få tag på det?
Ställde frågan på watchuseek och där påtalade någon att det ser ut som att det kan vara en packning som saknas. Verkar det troligt? Är ju lite glapp mellan urverket och boetten eller vad man ska säga.
 

Fadershan

Patek
Tack! Har du tips på var jag kan få tag på det?
Ställde frågan på watchuseek och där påtalade någon att det ser ut som att det kan vara en packning som saknas. Verkar det troligt? Är ju lite glapp mellan urverket och boetten eller vad man ska säga.
Svårt att se oå bilden men ser ut som det ligger en verkhållarring där som skriöuvarna ska skruvas mot?
 
Topp