• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bulova Moonwatch

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Hej KS!
Vem är jag? Mitt namn är Tobias Dahlberg, och jag gör videorecensioner på YouTube om techprylar såsom laptops, telefoner osv. Dock har jag nyligen blivit väldigt intresserad av klockor och har tänkt börjat göra lite reviews på dem också! Så jag tänkte att jag postar min första recension här på KS och ber om lite feedback och kritik! Jag försöker få tag på så många klockor som möjligt för recension vilket betyder att det kommer komma fler videos, och att jag därför behöver (som sagt) lite tips, feedback och kritik! Fire on!

 

mega

Rolex
Hej KS!
Vem är jag? Mitt namn är Tobias Dahlberg, och jag gör videorecensioner på YouTube om techprylar såsom laptops, telefoner osv. Dock har jag nyligen blivit väldigt intresserad av klockor och har tänkt börjat göra lite reviews på dem också! Så jag tänkte att jag postar min första recension här på KS och ber om lite feedback och kritik! Jag försöker få tag på så många klockor som möjligt för recension vilket betyder att det kommer komma fler videos, och att jag därför behöver (som sagt) lite tips, feedback och kritik! Fire on!

Bra recension! Tydlig bild, inget mumbojumbo och rakt på sak.

Lite småsaker som jag tänkte på:
Hade varit kul att veta vad astronauten heter (och årtal mm) vars klocka såldes på auktionen.
Original moon watchen var inte kvarts, utan auto eller mekanisk. Och denna är en hommage, inte en replika.
Tydligare bild på baksidan hade varit kul, för att visa den lite speciella texten och loggan.
Denna klocka har inte stämgaffelverk, trots loggan.
Button -> pusher
Den lilla subsekundvisaren snurrar ett varv per sekund.
Jämföra tidhållning mellan mekanisk och kvarts, inte helt rättvist.
Denna klocka har absolut inget normalt kvartsverk, det är lite speciellt, därav den exaakta tidshållnnigen.
Det går att justera den stora sekundvisaren om det är så att den inte pekar exakt rakt upp.

Har denna klocka själv och är supernöjd med den. Känns som en keeper även efter ett år.

Keep up the good work!
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Bra recension! Tydlig bild, inget mumbojumbo och rakt på sak.

Lite småsaker som jag tänkte på:
Hade varit kul att veta vad astronauten heter (och årtal mm) vars klocka såldes på auktionen.
Original moon watchen var inte kvarts, utan auto eller mekanisk. Och denna är en hommage, inte en replika.
Tydligare bild på baksidan hade varit kul, för att visa den lite speciella texten och loggan.
Denna klocka har inte stämgaffelverk, trots loggan.
Button -> pusher
Den lilla subsekundvisaren snurrar ett varv per sekund.
Jämföra tidhållning mellan mekanisk och kvarts, inte helt rättvist.
Denna klocka har absolut inget normalt kvartsverk, det är lite speciellt, därav den exaakta tidshållnnigen.
Det går att justera den stora sekundvisaren om det är så att den inte pekar exakt rakt upp.

Har denna klocka själv och är supernöjd med den. Känns som en keeper även efter ett år.

Keep up the good work!
Tack för feedbacken. Eftersom att det är min första recension så är all feedback till stor hjälp!

Jag tänker på detta vid nästa recension :) Tack.
 
C

Coach

Guest
Trevlig recension TobiasD.
Behaglig röst och bra flow rakt igenom.

Det jag skulle vilja sett mer utav är en närmare kik på baksidan av boetten.
Jag tycker texten och detaljerna är sevärda på just denna modell.
Men annars keep up the good work :)
 
Topp