• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Förslag Bumpintervall samt notiser

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Bra med en dedikerad avdelning för detta 👍 Vad kan vara bättre att inleda med än att framföra det evigt återkommande förlslaget om längre intervall mellan möjligheten att bumpa sin annons 🙂

Det finns egentligen ingen vettig anledning till varför man inte åtminstone skulle införa en begränsning på en vecka. OBS, detta oavsett om det nu skulle gå att sortera efter nya inlägg eller som var på förslag att man har en speciell tråd som man kan klistra in och där nya annonser kommer upp i kronologisk ordning, det ska inte behövas.

Nummer två är att man ska få upp nya notiser Utan att man ska behöva uppdatera sidan. Det skedde per automatik tidigare men verkar ha fallit från nu.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Ofattbart att det inte åtminstone har varit ett par hundra inne och gett tummen upp att notiserna numera uppdateras automatiskt 🤨

För mig har KS blivit roligt igen. Det blev tyvärr en riktig dipp när man var tvungen att uppdatera, men nu är det klackarna i taket igen, (glädjeuttryck som används främst av gamla människor).

Så tack återigen till @Hook och @Leben att ni fortsätter jobba på utveckligen av forumet.
 

Oktogon

Panerai
Ofattbart att det inte åtminstone har varit ett par hundra inne och gett tummen upp att notiserna numera uppdateras automatiskt 🤨

För mig har KS blivit roligt igen. Det blev tyvärr en riktig dipp när man var tvungen att uppdatera, men nu är det klackarna i taket igen, (glädjeuttryck som används främst av gamla människor).

Så tack återigen till @Hook och @Leben att ni fortsätter jobba på utveckligen av forumet.
För mig sker det inte automatiskt, utan behöver fortf refresha (ios + safari). Behöver man göra ngt i inställningar?
 

MattWServices

Server Admin
2-Faktor
För mig sker det inte automatiskt, utan behöver fortf refresha (ios + safari). Behöver man göra ngt i inställningar?
Källkod:
XXX.XXX.XXX.XXX - - [30/Nov/2020:18:00:10 +0000] "GET /account/live HTTP/1.1" 200 116 "https://klocksnack.se/" "Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 14_2 like Mac OS X) AppleWebKit/605.1.15 (KHTML, like Gecko) Version/14.0.1 Mobile/15E148 Safari/604.1"

Your phone is requesting the live updates. I've removed the IP from the access log example.
 

Oktogon

Panerai
Källkod:
XXX.XXX.XXX.XXX - - [30/Nov/2020:18:00:10 +0000] "GET /account/live HTTP/1.1" 200 116 "https://klocksnack.se/" "Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 14_2 like Mac OS X) AppleWebKit/605.1.15 (KHTML, like Gecko) Version/14.0.1 Mobile/15E148 Safari/604.1"

Your phone is requesting the live updates. I've removed the IP from the access log example.
Works fine, my mistake. Thanks for the check.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Jag kapar tråden lite eftersom en dedikerad buggtråd kändes onödig. Jag upplever det som ett problem att notiserna nollställs nästan så fort man klickar upp menyn på desktop. Besöker man KS via mobilen så kan man trycka fram och beta av notiserna i egen takt men på desktop så försvinner de mer eller mindre så fort man öppnar menyn.

Är det fler än jag som har upplevt detta?

Edit: Det kanske är så att de nollställs så fort man för muspekaren över dem? Det skulle i så fall förklara varför allting visas som läst så fort man scrollar igenom listan eftersom man måste ha muspekaren i rutan när man bläddrar.

@MattWServices
 
Senast ändrad:
Topp