• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bygga bastard

Clark Kent

Pandion
2-Faktor
Jag är väldigt förtjust i den här lilla Sicuran. Tavlan, visare och bakboettlocket är riktigt trevliga men tyvärr matchas inte kvalitén av boett och urverk.

Nu till frågan. Förutsatt att den aldrig ska säljas, hur kan man ta reda på vilka andra boetter och urverk som passar så att det bästa av klockan inte riskerar att hamna på skroten eller längst ner i en låda i all evighet framtid.

IMG_20180605_150551.jpg
IMG_20180605_150421.jpg

Sitter väl ett hyfsat verk i den. Fast troligen ett stiftankarverk. Baumgartner 158 23 jewels kanske. Men hitta nåt som passar lär bli svårt. Visare ska passa och höjd på krona och verkring .
Har en fräck dykar timex med samma problem. Som jag fick av en på forumet. Skulle se om jag kunde skrämma igång den. Men det sket sig. Skulle dock vilja sätta ett quartzverk i den. Men hitta nåt som passar?

Sitter väl ett hyfsat verk i den. Fast troligen ett stiftankarverk. Baumgartner 158 23 jewels kanske. Men hitta nåt som passar lär bli svårt. Visare ska passa och höjd på krona och verkring .
Har en fräck dykar timex med samma problem. Som jag fick av en på forumet. Skulle se om jag kunde skrämma igång den. Men det sket sig. Skulle dock vilja sätta ett quartzverk i den. Men hitta nåt som passar?

Då kanske det mest realistiska är att behålla urverket och försöka hitta en ny boett i stål. Fast det känns som ett lite för avancerat projekt så den får nog ticka på i sin nuvarande boett fram till den dag då den väljer att fälla in årorna :)

Ingen kännare av urverk, men dinkan är fin och har personlighet, njut av den som den är!

Tillbaka
Topp