• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Byggde egen Klocklåda.

Simon.x

Rolex
Tänker du istället för läder?


Hej
Nej jag tänkte mest på om du ska detta material på under sidan allt beror på hur du har tänkt göra brickan iofs bara en ide :)
Man kan använda detta på ovansidan sedan lägga på läder/skin

Eller är det en sådan hör du har tänkt dej att göra ?
IMG_1089.JPG


IMG_1090.JPG


//Simon
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Den där köpte ju jag! Har faktiskt tänkt använda den som klocklåda så vi får väl se hur det blir. :D

Edit: Fick detta av säljaren:
"Vad kul att den gamla lådan hamnar i min barndomsstad. Min morfar som jag aldrig träffat i livet var urmakare och utbildad guldsmed. Lådan är nog från hans far som också var urmakare. Jag har mängder av dagböcker/”jobböcker” från deras yrkeskarriärer från 1870 talet till 1950 talet."
 

rogart-63

Patek
Den där köpte ju jag! Har faktiskt tänkt använda den som klocklåda så vi får väl se hur det blir. :D

Edit: Fick detta av säljaren:
"Vad kul att den gamla lådan hamnar i min barndomsstad. Min morfar som jag aldrig träffat i livet var urmakare och utbildad guldsmed. Lådan är nog från hans far som också var urmakare. Jag har mängder av dagböcker/”jobböcker” från deras yrkeskarriärer från 1870 talet till 1950 talet."
Vad kul. Ser fram emot ett bygge. Kommer bli grymt.
 

daviid

Omega
Den där köpte ju jag! Har faktiskt tänkt använda den som klocklåda så vi får väl se hur det blir. :D

Edit: Fick detta av säljaren:
"Vad kul att den gamla lådan hamnar i min barndomsstad. Min morfar som jag aldrig träffat i livet var urmakare och utbildad guldsmed. Lådan är nog från hans far som också var urmakare. Jag har mängder av dagböcker/”jobböcker” från deras yrkeskarriärer från 1870 talet till 1950 talet."

Kul! Hur har det gått?
 
Topp