• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Byta bezel och insert SKX problem/fråga

Don limpio

Omega
2-Faktor
Hej,
Jag har en skx modd med domed glas och mitt problem är som följer: Om jag bänder loss bezeln och ersätter den med en coin edge har jag ju ett problem när jag ska trycka dit nya bezeln. Glaset är högre är bezeln och därför kan jag inte applicera tryck tex med en bok eller liknande. Hur gör man på bästa sättet och finns det någon vänlig själ som kanske kan tänka sig att fixa detta mot ersättning ? Tips emottages mycket tacksamt !

Tack för ett kanonforum och för hjälpen på förhand.
 

daviid

Omega
Har du tillgång till en borr och en spillbit av valfri bräda är det bara att göra ett hål i rätt storlek och trycka med.
 

Hellebring

Cartier
Hmm andra runda grejer i hemmet borde kanske gå att testa med. En kork från en PET-flaska eller typ mer-flaska kanske funkar?
 

Mojbjörn

Cartier
Hej,
Jag har en skx modd med domed glas och mitt problem är som följer: Om jag bänder loss bezeln och ersätter den med en coin edge har jag ju ett problem när jag ska trycka dit nya bezeln. Glaset är högre är bezeln och därför kan jag inte applicera tryck tex med en bok eller liknande. Hur gör man på bästa sättet och finns det någon vänlig själ som kanske kan tänka sig att fixa detta mot ersättning ? Tips emottages mycket tacksamt !

Tack för ett kanonforum och för hjälpen på förhand.

Hej! Har det löst sig?
Behöver du vidare hjälp?
 

Don limpio

Omega
2-Faktor
Hej, tack för frågan. Jag bestämde mig för att strunta i att byta bezel i just den klocka utan bytte den till en annan skx009 istället sär bytet var enklare. Så här blev den
SKX.jpg
 
Topp