• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Byta urverk, annorlunda kina-case.

SSOG

Breitling
Hej! Nybörjare här :)
Har köpt en billig klocka som jag tänkte plocka isär och helt enkelt förbättra. Urverket som sitter i är ett Sunon SL39 som gick sönder så fort jag tittade på det.

Tänkte nu försöka byta urverket till något schysstare men blir inte klok på hur jag monterar isär boetten/caset. En skarv syns på sidan så baksidan och framsidan ska vara separata delar (och de måste ju ha monterat ihop klockan på nå vettigt sätt).

Hur får jag isär det här? Våld?

Mvh /S
 

Bilagor

  • 20180610_132949.jpg
    20180610_132949.jpg
    104.4 KB · Visningar: 14
  • 20180610_132958.jpg
    20180610_132958.jpg
    95.8 KB · Visningar: 12

Bkapten

Omega
Svårt att se på din andra bild, men boettutformningen ser ut som sådan att du behöver en luftpress (även kallad monocoquepump) för att blåsa upp glaset.
Dvs montera tillbaka baklocket med tillhörande packning, sätt luftpressen mot boetthalsen och tryck.

1199-3-v0006004.jpg
 

Matte85

Omega
På vissa billiga klockor så går inte urverket att plocka ur på ett vettigt sätt. Tror inte du får ut verket utan att ta sönder glaset tyvärr.
 

SSOG

Breitling
Tack för svar hörrni, det var en skitklocka för en hundring så får försöka göra nåt kul med den när lusten faller in :)
 
Topp