• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Care of Carl - Pre-Owned & Vintage Watches

Blir intressant att följa. Från c/c känns det som ett rimligt steg. Är liksom nämnts rätt tveksam till priserna. Gripenbro har ju alltid legat rätt högt.

" Tritium
Gammalt material på boett som lyser i mörker (ändras över tid, får en patinerad look). Användes fram till mitten av 90-talet."

Jag släpper gärna en 16030 för 80K om någon är sugen. Och med blå tavla dessutom "premium".........

Lite väl saftiga priser va?
Hyfsat 😎

IMG_20230308_135940.jpg

Underskatta inte värdet av en trovärdig avsändare. Det känns nog läskigt att lägga en massa pengar på en gammal klocka för många, så att Care of Carl där man har köpt kläder i åratal står bakom kan nog vara viktigt. Se bara på Hodinkees beg-priser.
Så är det väl, målgruppen är nog inte vi här på KS utan de som vill ha en begagnad klocka utan att behöva oroa sig, och är villiga att betala för det

Provocerande höga priser! Finns välrenommerade beghandlare med betydligt bättre priser.
Svårt att bedöma utan att veta hur deras reparations och kvalitetssäkring ser ut.
Så är det väl, målgruppen är nog inte vi här på KS utan de som vill ha en begagnad klocka utan att behöva oroa sig, och är villiga att betala för det
Instämmer med @ArtVandelay och tidigare. Många (inkl mig själv) har nog handlat i flera år från Co/C och har ett stort förtroende för dem. I ärlighetens namn har jag större förtroende för dem än för te x LW.
Harry & Pete är väl ett bra exempel på hur det går när man tar in halvdana klockor och säljer till en bra peng utan någon egentlig genomgång(?). Finns väl en anledning till att de inte säljer klockor längre?

Sedan är det väl upp till var och en att handla och betala vart och vad man vill. Om man upplever det som ”provocerande” högt så har man nog inte betalt en elräkning denna vintern 😉

Underskatta inte värdet av en trovärdig avsändare. Det känns nog läskigt att lägga en massa pengar på en gammal klocka för många, så att Care of Carl där man har köpt kläder i åratal står bakom kan nog vara viktigt. Se bara på Hodinkees beg-priser.
Kände spontant att de låg högt... Men du har en god poäng och jag håller med dig. Lätt att bli hemmablind som inbiten entusiast, men är man inte en klocknörd, klart att det är smidigt och att man har förtroende för Care or Carl.

Man får väl ta i åtanke att det endast är online försäljning och att konsument köplagen gäller. Så för klockorna som säljs gäller ju öppet köp. Eftersom de fraktats, packats upp och ev använts så tillkommer ju ganska mycket extra omkostnader mot om man köper te x via KS.

Däremot är jag rätt tveksam till hur de bedömt skicket på vissa klockor.

Tycker priserna är rätt rimliga med tanke på 12 månaders garanti och öppet köp. Tex 14060 för 93 ligger väl nivå med de som ligger ute på forumets köp/sälj? Fullset Explorer TT för 115 lockar med sitt under retail-pris🥰

115’ för en nyservad Sub 116610LN är väl inte helt fel trots att den saknar papper och låda? Dock undrar man ju hur tillverkningsåret kunnat fastställas till 2015 utan cert.

Jag kan inte reglerna för försäljning av begagnade varor (de är lite snåriga), men det lär ju vara någon slags moms i priset när man köper från ett företag också.

115’ för en nyservad Sub 116610LN är väl inte helt fel trots att den saknar papper och låda? Dock undrar man ju hur tillverkningsåret kunnat fastställas till 2015 utan cert.
Är ju lätt att tyda utifrån serienumret mellan luggarna. Behövs inget vert för att åldersbestämma.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp