• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartier Drive de Cartier

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Såg den här skönheten för nån dag sen på nätet. Jag har aldrig suktat efter nån Cartier tidigare men den här kan jag inte sluta titta på. Som vanligt är det inte heeelt 100%. Tyvärr kommer inte stålvarianten göras med manuellt verk och utan datum. Men i övrigt så...
Vad tycker ni andra?
image.png
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Jag har fastnat för Cartier och gillar många av deras modeller men den här är inte för mig. Cartier har ju genom åren varit väldigt konsekventa med strikt kantiga rektangulära klockor. När de inte varit kantiga så har de varit precis tvärtom, väldigt runda. Nu har de tillverkat en klocka som är varken eller.
 

Oew

Rolex
Såg den här skönheten för nån dag sen på nätet. Jag har aldrig suktat efter nån Cartier tidigare men den här kan jag inte sluta titta på. Som vanligt är det inte heeelt 100%. Tyvärr kommer inte stålvarianten göras med manuellt verk och utan datum. Men i övrigt så...
Vad tycker ni andra?
image.png
Vet inte riktigt vart du läst, men såvitt jag vet så kommer stålvarianten absolut göras med datum. Sedan tror jag inte någon utav modellerna har manuellt verk. Här är den jag är sugen på
image.jpeg
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Vet inte riktigt vart du läst, men såvitt jag vet så kommer stålvarianten absolut göras med datum. Sedan tror jag inte någon utav modellerna har manuellt verk. Här är den jag är sugen på
image.jpeg
Hej! ablogtowatch är min källa där tre varianter beskrivs varav en är denna:
Finally, there is the Cartier Drive de Cartier Flying Tourbillon watch. This watch runs on the manual 9452 MC movement, which only shows the time and the tourbillon.

Beträffande datum så kanske jag skrev en onödigt lång mening men avsåg att säga att jag tycker det är synd att stålisen inte kommer utan datum.

Mvh John
 

Oew

Rolex
Hej! ablogtowatch är min källa där tre varianter beskrivs varav en är denna:
Finally, there is the Cartier Drive de Cartier Flying Tourbillon watch. This watch runs on the manual 9452 MC movement, which only shows the time and the tourbillon.

Beträffande datum så kanske jag skrev en onödigt lång mening men avsåg att säga att jag tycker det är synd att stålisen inte kommer utan datum.

Mvh John
Yes räknade bara inte med tourbillonen då de i princip alltid är manuella! Tycker de är fullträffar iallafall!
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Tycker den ser trevlig ut. Upplevs stor på bilderna. Gtvs svårt att säga hur den upplevs irl.
Ngn som sett priser?
 

Sjobedan

Rolex
Jag har fastnat för Cartier och gillar många av deras modeller men den här är inte för mig. Cartier har ju genom åren varit väldigt konsekventa med strikt kantiga rektangulära klockor. När de inte varit kantiga så har de varit precis tvärtom, väldigt runda. Nu har de tillverkat en klocka som är varken eller.
De har tagit inspiration från Knut Gadd för fasen! Läge att stämma någon? @Knut Gadd ;)
 

bionicbeagle

Friends of KS
Om någon skulle vilja klämma på denna så finns den nu i skyltningen på NK Stockholm.

Provade den själv men blev lite besviken -- den är lite för stor för min smak!
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Provade den i Melbourne förra helgen och gick från höga förväntningar till att tycka att armbandet var för smalt i förhållande till storleken på klockan till att efter en stund tycka att det var helt rätt. Så jag är fortfarande såld på den. En snygg dressare som satt skönt på handen.
 

Kai

Rolex
Provade den i Melbourne förra helgen och gick från höga förväntningar till att tycka att armbandet var för smalt i förhållande till storleken på klockan till att efter en stund tycka att det var helt rätt. Så jag är fortfarande såld på den. En snygg dressare som satt skönt på handen.

Intressant! Är mycket sugen på att se den IRL och testa den. Alltid är man ju sugen på något nytt....
 

Dronten

Cartier
Jag testade den på NK i Stockholm och tyckte att den satt väldigt bekvämt. Helt klart positivt.
 
  • Like
Reactions: Kai

Scipio

Patek
2-Faktor
Det är en fin pjäs, men svår. Jag tycker Cartier är lite extrema i sitt formspråk så jag tror jag skulle få svårt att få den att synka med min stil. Den kommer att synas på handleden så det är nog bra om det är det man vill. För att tydliggöra var jag står så tycker jag flera av Cartiers modeller är väldigt snygga med en personlig design, men för mig görs de bäst i att betraktas, fram för att bäras. Ser jag en ute kommer jag att ha svårt att ignorera, för det är en imponerande och stark person som väljer en sådan klocka.
 

Kai

Rolex
Ingen Cartier ÅF i Göteborg tyvärr =/
Får kolla i Stockholm.
 
Senast ändrad:

Oew

Rolex
Prövade den nyss och måste säga att jag är imponerad! Sitter bra på handleden framförallt pga formen på boetten och böjda luggar. Tycker också priset är väldigt bra om man tänker på vad man får! Ska fundera lite så får vi se om det blir ett köp!
image.jpeg
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Testade den för några veckor sen, satt skönt på armen men vi klickade inte alls...

DSC_2027.JPG
DSC_2026.JPG
 
  • Like
Reactions: Kim
Topp