• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartier love bracelet

johpe

Silver
2-Faktor
Tjenare
Klockor är ju lätt att hitta med hjälp av c24. Men någon som kan tipsa på var man skulle kunna köpa ett begagnat Cartier love bracelet?

Kollade lite på kaplans o Bukowskis, men hittade bara 1 på kaplans. Så lite kasst utbud om man jämför med c24 t.ex. Men kanske heller inte finns så många armband i omlopp som det finns klockor.

Väldigt lite att tjäna mot att köpa nytt.
Du vill ha ett med det nya låset/gängorna,brukar bara skilja några tuss mot ett nytt.
Dock får du åka utomlands o handla ett.

Haha.. Det var värst vilket antagande du gör.. Men för att svara på frågan: Så lite som möjligt så klart.
Skulle mycket hellre lägga degen på en klocka.
Ska du ge bort det till en dam tycker jag definitivt det skall vara nytt. Tror de blir svårt att komma under 50k.
Om det är till dig själv så får du ha ögonen öppna på ställen som redan nämnts och invänta rätt objekt, tror dock de kommer ta tid.
Tror ej det finns gråhandlare på samma sätt som de finns för klockor. Om jag ej missminner mig så säljs bara Love bracelet i Cartier boutique så de har ju inte behovet av att sälja av en mängd armband till gråhandlare.

Love Bracelets säljs bara nya i Cartiers egna boutiques och i praktiken aldrig med rabatt. Om det ska vara någorlunda fräscha exemplar så är det att punga ut som gäller.

Notera att det finns en smalare variant som är billigare.

Love Bracelets säljs bara nya i Cartiers egna boutiques och i praktiken aldrig med rabatt. Om det ska vara någorlunda fräscha exemplar så är det att punga ut som gäller.

Notera att det finns en smalare variant som är billigare.
Online också förmodar jag?

Har män det här??!!

Börjar bli gammal.....
Både män och kvinnor min vän!
13C32554-5DB8-4648-B367-D52120ECB082.jpeg

Jag är alldeles för osäker i min manlighet för att sätta på mig ett armband som heter love braclet eller smycken i största allmänhet.

Ovan är nog ingen kritik, tror jag (?)
Anledningen till att det heter love bracelet är för att man skruvar fast det i två delar runt handleden. Du får alltså inte av armbandet utan en skruvmejsel. Följer dessutom med en mejsel i samma ädelmetal som armbandet. Tungt och härligt, väldigt maskulint armband tycker jag själv.

Jag är alldeles för osäker i min manlighet för att sätta på mig ett armband som heter love braclet eller smycken i största allmänhet.

Ovan är nog ingen kritik, tror jag (?)
Själv småsneglar jag efter en beggad Cartier Trinity-ring åt mig själv!
589965.png

Tänkte skriva att tiderna ändras, men den här modellen har varit populär hos män rätt länge, enligt nedan:
Prins Edward, Duke of Windsor
b276ffd3022b19b1f1c50b625155a128.jpg

Jean Cocteau
ee61f6ef42ec3c650a5d7ceb4ddfbbbd.jpg

Tillbaka
Topp