• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartier love bracelet

Snart kan ni shoppa här hemma
0AE8B4C8-23E6-4CA8-9FC4-888EAC82DBB6.jpeg

Trinity får jag in begagnad då och då, dock inga armband. Ringarna brukar gå hyfsat fort, populära begagnade.

Snart kan ni shoppa här hemma
0AE8B4C8-23E6-4CA8-9FC4-888EAC82DBB6.jpeg
Öppnar till sen-hösten, antagligen 1/11.
Kan lova att rabatt på Love Bracelet kommer vara praktiskt taget omöjligt. :)
Det var lite velande om vilken adress de skulle vara på men Smålandsgatan blir nog bra. Projektet har vart på gång ganska länge, kul att det äntligen är officiellt så slipper man spela dum när folk spekulerat om det! :D

Öppnar till sen-hösten, antagligen 1/11.
Kan lova att rabatt på Love Bracelet kommer vara praktiskt taget omöjligt. :)
Det var lite velande om vilken adress de skulle vara på men Smålandsgatan blir nog bra. Projektet har vart på gång ganska länge, kul att det äntligen är officiellt så slipper man spela dum när folk spekulerat om det! :D
Öppnar i Marc Jacobs gamla lokaler. Vart klart i snart 1år

Love bracelet är ju skitsnyggt! Målet är att ha ett i vitguld och ett i rosé så jag kan matcha med vilken klocka jag bär, vitguld får matcha med mima stålklockor då!

Ngn teori på varför det är dålig omsättning på armbanden? Och vad går en begagnad trinity ring på?
Armbandsbristen beror på att jag verkar i en snålstad...

Pris beror lite på, men bra skick och "vettig" storlek (på ringar) på designsmycken brukar hamna runt 60% av nypriset. Kanske lite mer ibland, lägre pris om det är svårsålda storlekar.

min 5 cent till denna tråd:
Nya bra då du kan få exakt den storlek du vill. Nytt bra för nya låset.

Beggat bra om du kan hitta billigare men dessa brukar stå sig rätt bra i värde.
Finns även alternativ. bara kolla in nån arbandsfreak typ Avi Koreen på Insta så ser du alla hans i guld, diamanter etc.
Flätat elefantsvanshår och Shamballa (som var poppis bland jetset eliten några år sedan) verkar ha svalnat så kanske stela klassiska är bättre investering.

Om du räknar lågt på ca 270 SEK grammet för 18k guld i ren råvikt så ser du hur mycket du betalar för arbetet, design och märket...

min 5 cent till denna tråd:
Nya bra då du kan få exakt den storlek du vill. Nytt bra för nya låset.

Beggat bra om du kan hitta billigare men dessa brukar stå sig rätt bra i värde.
Finns även alternativ. bara kolla in nån arbandsfreak typ Avi Koreen på Insta så ser du alla hans i guld, diamanter etc.
Flätat elefantsvanshår och Shamballa (som var poppis bland jetset eliten några år sedan) verkar ha svalnat så kanske stela klassiska är bättre investering.

Om du räknar lågt på ca 270 SEK grammet för 18k guld i ren råvikt så ser du hur mycket du betalar för arbetet, design och märket...

Och för oss om inte gjort matematiken, hur mkt är varumärket "Love bracelet" och "Cartier"? :)

Min åsikt om LB: Det är förvisso klassiskt och går "aldrig ur tiden" likt LV:s mönster som någon nämnde här tidigare. Dock, likt allt annat, så har det olika renessanstider. För 5 år sen var det uber-inne i mina kretsar och varenda kvinna (och en hel del män) hade dem. Likaså Shamballa. Nu känns det lite som om bägge har falnat, men fördelen med Cartier är att varumärket är på väg upp (vill jag påstå) och designen är klassisk.

Med allt ovan sagt - jag bryr mig sällan om det jag har är inne, snarare att jag kan sluta använda saker som råkar bli inne. Jag använder de saker jag tycker är fina, och LB är en sån sak. Men jag tycker att det är åt helvete för dyrt (vilket kanske är bra i det här fallet).

Tillbaka
Topp