• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartier Tank Francaise

jangis93

Breitling
Hej kära vänner!

Ni får slå mig på fingrarna om jag postar på fel ställe men är helt ny på forumet. Jag har kommit över ett möjligt second hand-fynd och vänder mig till mer kunniga inom området på detta forum.
Har köpt en Cartier Tank Francaise men är inte hundra på äktheten på detta köp och alltså det jag önskar hjälp med samt om någon är kunnig inom ungefärligt värde.

Det jag vet sen innan (rätta mig gärna om ni anser jag har fel) (Ringde Cartier för råd):
Klockan bör vara från 70-80 talet då det enligt Cartier själva kunde stå endast exempelvis Swiss i botten under datumet.
Står Cartier i siffran 10 vilket också enligt Cartier verkar korrekt.
Tillverkas inte längre i denna modell om jag förstått korrekt.

Det som gör mig osäker på äktheten är såklart var jag fick tag på klockan, hittar ingen identisk klocka online (ofta stämmer nästan allt men exempelvis datum saknas eller annan detalj).
Den känns inte supertung vilket dock modellen kanske inte är.

Står på baksidan följande siffror: 2301 CC708177.

Tacksam för all info ni kan ge mig om egentligen allt som rör klockan.
283450836_333685475400046_7542744903092555490_n.jpg

284412034_1815281515530051_1867958522561845186_n.jpg
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Jag är ingen cartierkatt, vet nästan inget om deras modeller. Men vad tycker du själv om kvaliteten när du håller i den och besiktigar den? På bilderna ser den nämligen väldigt undermålig ut för en tillverkare som Cartier.
En titt på verket borde avgöra ganska snabbt vad det är du har. Har 2301 datum? Logga i X?
Här är en som gick på en nit:
 
Senast ändrad:

Frontendarn

Panerai
2-Faktor
Välkommen till Klocksnack! Jag är långt ifrån en expert på Cartier, men precis som svaren ovan ringer en del varningsklockor. För att nämna några ser sgnaturen kl 10 lite märkligt ut, samma gäller datumfönstret och visarna ser lite väl ljusa ut (kan dock vara ljuset).

Cartiertråden är full av experter om du vill ha fler åsikter och bedömningar :)
 

Valetta

Breitling
Hej kära vänner!

Ni får slå mig på fingrarna om jag postar på fel ställe men är helt ny på forumet. Jag har kommit över ett möjligt second hand-fynd och vänder mig till mer kunniga inom området på detta forum.
Har köpt en Cartier Tank Francaise men är inte hundra på äktheten på detta köp och alltså det jag önskar hjälp med samt om någon är kunnig inom ungefärligt värde.

Det jag vet sen innan (rätta mig gärna om ni anser jag har fel) (Ringde Cartier för råd):
Klockan bör vara från 70-80 talet då det enligt Cartier själva kunde stå endast exempelvis Swiss i botten under datumet.
Står Cartier i siffran 10 vilket också enligt Cartier verkar korrekt.
Tillverkas inte längre i denna modell om jag förstått korrekt.

Det som gör mig osäker på äktheten är såklart var jag fick tag på klockan, hittar ingen identisk klocka online (ofta stämmer nästan allt men exempelvis datum saknas eller annan detalj).
Den känns inte supertung vilket dock modellen kanske inte är.

Står på baksidan följande siffror: 2301 CC708177.

Tacksam för all info ni kan ge mig om egentligen allt som rör klockan.
283450836_333685475400046_7542744903092555490_n.jpg

284412034_1815281515530051_1867958522561845186_n.jpg

Stjärnskruvarna och inpassningen säger väl en del.
 

Endusima

Cartier
2-Faktor
Visarna är fejk - Dom ska vara värmebehandlade och då har dom en mörk metallisk blå färg, dom där ser ut som plast.

Tavlans kvalitet är undermålig, har du hanterat en äkta Cartier ser du direkt skillnaden.

Som Valetta skrev är skruvarna på baksidan fel, det ska inte vara stjärnskruvar.

Boetten överlag är ful och med dålig finish.

100% fejk
 
Topp