• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Saturn

Omega
Hallå! Har lite funderingar gällande Cartier Tank och Must de Cartier tank. Är det någon som är mer beläst i skillnaden mellan dessa två; årgångar, pris, historia, urverk, material mm.

Är det någon som har ett ex får ni gärna posta en bild och även hur de känns i storleken?

Nedan:

Must de Cartier
image.jpeg


Cartier Tank solo

image.jpeg
 

Lund

Cartier
Nu är jag inte jätte beläst inom området men är inte "Must de Cartier" endast tillverkade i ädelmetaller och dyrare pga det. Kan ha super fel men det är iaf min teori efter vad jag sett
 

Lund

Cartier
Jag svarade nog lite för tidigt innan jag dubbelkollat på så att jag inte skämde ut mig :), tog fel på Must De Cartier och Tank Louis Cartier.
 

Saturn

Omega
Jag svarade nog lite för tidigt innan jag dubbelkollat på så att jag inte skämde ut mig :), tog fel på Must De Cartier och Tank Louis Cartier.
Det kan nog stämma, har för mig att det skall vara guldpläterat silver (?) på must de Cartier. men kan också vara helt ute o cykla
 
Tack!
Detta är också en Quartz men det finns även manuella. Americaine görs endast i ädelmetall i motsats till exempelvis Solo.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Koolast är att ha en lite mindre i solitt guld, frågan är bara vilken storlek du kan trivas med? När det gäller denna klassiska tank ska man glömma bort allt man lärt sig om storlekar. Trodde inte jag skulle trivas med min lilla tank på 23 mm men har blivit en klar favorit.
img_0659-jpg.498998
 
Senast ändrad:

Saturn

Omega
Koolast är att ha en lite mindre i solitt guld, frågan är bara vilken storlek du kan trivas med? När det gäller denna klassiska tank ska man glömma bort allt man lärt sig om storlekar. Trodde inte jag skulle trivas med min lilla tank men har blivit en klar favorit.
Kan nästan tänka mig att ju mindre desto bättre! Har också en svår skada i att matcha metaller. så som signet (guldring), tändare, manschettknappar osv. Dvs känns mer rimligt att sikta in sig på en must de Cartier i bra guldskick än en nyare begagnad solo i silver. Har du några tips i denna tank-jakt?
 

Saturn

Omega
Koolast är att ha en lite mindre i solitt guld, frågan är bara vilken storlek du kan trivas med? När det gäller denna klassiska tank ska man glömma bort allt man lärt sig om storlekar. Trodde inte jag skulle trivas med min lilla tank på 23 mm men har blivit en klar favorit.
img_0659-jpg.498998
Riktigt cool tank för övrigt. OT; dricker du pastiss och spelar petank? ;)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Kan nästan tänka mig att ju mindre desto bättre! Har också en svår skada i att matcha metaller. så som signet (guldring), tändare, manschettknappar osv. Dvs känns mer rimligt att sikta in sig på en must de Cartier i bra guldskick än en nyare begagnad solo i silver. Har du några tips i denna tank-jakt?
Hade satsat på en i solitt guld, börjar väl på ca 20' om du kan leva med storleken på 23 mm. Dvs den modellen jag har.
 

Strimlaren

Cartier
2-Faktor
Koolast är att ha en lite mindre i solitt guld, frågan är bara vilken storlek du kan trivas med? När det gäller denna klassiska tank ska man glömma bort allt man lärt sig om storlekar. Trodde inte jag skulle trivas med min lilla tank på 23 mm men har blivit en klar favorit.
img_0659-jpg.498998
Kanske bilden som gör det men tycker den ser större ut än 23mm. Väldigt fin klocka, hur gammal är din?
Här är en bild på min gamla.
IMG_20161227_134254.jpg
 

DrDre

Patek
IMG_1005.JPG
IMG_1643.JPG
IMG_1001.JPG
Precis som Aurum påpekar ovan är storleken i mm missvisande. Den bär betydligt större än vad måtten antyder iom att den till skilln från andra klockor går ända ut i hörnen både när det gäller höjd, bredd och längd.

Här är några bilder på min Solo XL med automatiskt verk.
 

DrDre

Patek
IMG_2077.JPG

Bilden till artikeln.


Lite OT, men inte helt.

GQ skrev för ett par år sedan detta om Cartier Tank och avslappnad klädsel. Tycker faktiskt att de har en poäng.

"A while back, we interviewed three guys for three separate stories in the space of a couple of weeks. All of them were wearing Cartier Tank watches. Had they been, say, international bankers lunching at the Four Seasons, this wouldn't have been surprising. But they were young guys in the fashion industry, each sporting a decidedly downtown look. At a time when so many men gravitate toward flashy power watches, there's something especially cool about a guy taking a classic and elegant watch and pairing it with up-to-the-minute streetwear. Really, it's a simple lesson: Don't be the guy with brand-new everything; you should always anchor your look with at least one piece that's timeless."
 

Strimlaren

Cartier
2-Faktor
Riktigt snyggt, vad får man ge för en must de i vettigt skick?
Jag gav 2500 för min på Bukowskis inklusive avgift. Sålde den lite billigare än så tror jag. Men den var inte i toppskick direkt. Lite sprickor i glaset och en del nagg på pläteringen. Den var 23mm och manuell. Men du kan säkert hitta en fin för några tusingar till skulle jag tro!
 

knallberg

Omega
IMG_6922.PNG

Jag som är på studentbudget och vill ha lite flera klockor att variera mellan körde på en Must De, eventuellt att jag "byter upp" mig när utbildningen ger lite avkastning.
Jag är iaf grymt nöjd med min, älskar att bära den till det mesta, främst skjorta och kavaj. Upplevde den liten när jag packade upp den (kan vara pga att jag bär 42mm speedy annars där Cartiern är lika stor som spännet på Omega länken haha...) men med tiden har jag vant mig och älskar nu storleken! Klockan är så grymt ikonisk och egen i sin design att dess närvaro blir enormt tydlig trots sin blygsamma storlek!
 

Audjoh

Omega
Har muligheten til å kjøpe en nylig servet must de cartier med denne skiven til en god pris.

Meeeen, can I pull it off?

630182813_tp.jpg
 
Topp