Skönt när man inser att det är en dag närmare helg!På en onsdag!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Skönt när man inser att det är en dag närmare helg!På en onsdag!
Länken är enkel att dela och det är beskrivet flera gånger i tråden. Däremot ser jag att länken håller på att ge upp i infästningen mellan bitarna och att någon har försökt trycka ihop dem. Hade kollat en extra gång på detta.Tjena,
Köpte en Santos till tjejen i födelsedagspresent. Den är från -91. Dock var den ca 2 länkbitar för stor. Vet någon hur jag kortar/byter länkbitar på denna? Rekommenderar ni någon urmakare som kan fixa detta relativt smidigt och inte för pricy?
"I mitten av länkbitarna finns en skåra. Där sitter en fjäderladdad sprint man skjuter tillbaka med något spetsigt. Sedan är det bara att skjuta ut länkbiten åt sidan."Tjena,
Köpte en Santos till tjejen i födelsedagspresent. Den är från -91. Dock var den ca 2 länkbitar för stor. Vet någon hur jag kortar/byter länkbitar på denna? Rekommenderar ni någon urmakare som kan fixa detta relativt smidigt och inte för pricy?
Bra input, tack. Ser ut som att någon försökt böja till dem på insidan. Får försöka med liknande självLänken är enkel att dela och det är beskrivet flera gånger i tråden. Däremot ser jag att länken håller på att ge upp i infästningen mellan bitarna och att någon har försökt trycka ihop dem. Hade kollat en extra gång på detta.
Tack, såg det nu. Krigat på men får bara loss en. De andra sitter stenhårt. Får gå till någon urmakare som har bättre verktyg."I mitten av länkbitarna finns en skåra. Där sitter en fjäderladdad sprint man skjuter tillbaka med något spetsigt. Sedan är det bara att skjuta ut länkbiten åt sidan."
Yes, Tank Louis.
Cartier, Klockor - Varunummer 1 715 535
CARTIER, Tank Solo, Cal 688, Ref nr. W1540956, Boett nr. 94361LX / 2678, herrur/unisex, 25,5 x 25,5 (33,5) mm, 18K vitguld, quartz, safirglas (nagg), datum, läderband, originalspänne i 18K vitguld, ca 2007, box.www.kaplans.se
Värt att hålla ett öga på tror ni? Inte sett många tank solo i vitguld, tror detta är en Louis... Har jag fel?
Ni erfarna, vad letar ni efter i termer av ledtrådar när ni bedömer skicket på en/denna LC? Ser många på Chrono men fegar rejält.
CARTIER, Tank Solo, Cal 688, Ref nr. W1540956, Boett nr. 94361LX / 2678, herrur/unisex, 25,5 x 25,5 (33,5) mm, 18K vitguld, quartz, safirglas (nagg), datum, läderband, originalspänne i 18K vitguld, ca 2007, box.www.kaplans.se
Värt att hålla ett öga på tror ni? Inte sett många tank solo i vitguld, tror detta är en Louis... Har jag fel?
Ingen?..Vad är erat utlåtande om denna? Mått 18x25.
Vad är den värd? Säljaren vill ha 40k...
Ser la bra ut. Hade nog föredragit datum men de gamla Louis hade väl inte det.Ingen?..
Vad tror/tycker ni om skicket?
Ser vass ut, visste dock inte att modellen fanns. Ytorna ser dock bra ut. Glaset sticker upp lite men kanske det skall göra? Känns som mycket pengar även om den har det fina viklåset?Vad är erat utlåtande om denna? Mått 18x25.
Vad är den värd? Säljaren vill ha 40k...
Datum på Tank LC? Brukar inte vara så anti som många andra men på just LC tycker jag verkligen inte det passar.Ser la bra ut. Hade nog föredragit datum men de gamla Louis hade väl inte det.
smaken är som...Ser vass ut, visste dock inte att modellen fanns. Ytorna ser dock bra ut. Glaset sticker upp lite men kanske det skall göra? Känns som mycket pengar även om den har det fina viklåset?
Datum på Tank LC? Brukar inte vara så anti som många andra men på just LC tycker jag verkligen inte det passar.
Kul! Är fortfarande, trots en tvåveckors period när jag bara hade den, lite osäker på vad jag tycker. Tror jag hade velat ha denna tavlan i den mindre boetten.Tackar @Aurum för att jag har denna skapelse. Väldigt oväntat köp och skänker mkt glädje. En klocka som fortsätter växa...
Någon som vet ifall tyngden av guld på en så pass liten klocka är märkbart jämfört en liknande i stål?
När du håller den i handen tycker jag man brukar märka det, kan iofs vara placebo. På handleden märks det inte om man bär den någorlunda tight.Någon som vet ifall tyngden av guld på en så pass liten klocka är märkbart jämfört en liknande i stål?
Jag kan märka skillnaden, men bara i handen om jag tänker på det. På handleden märks det lite om klockan sitter löst.Någon som vet ifall tyngden av guld på en så pass liten klocka är märkbart jämfört en liknande i stål?
Ja, det var verkligen över min tänkta budget. Men om det vore ett pangexemplar och det gick göra nått på priset..Ser vass ut, visste dock inte att modellen fanns. Ytorna ser dock bra ut. Glaset sticker upp lite men kanske det skall göra? Känns som mycket pengar även om den har det fina viklåset?
Datum på Tank LC? Brukar inte vara så anti som många andra men på just LC tycker jag verkligen inte det passar.
Fin. Min bild är att Pashan inte stuckit iväg lika mycket prismässigt som många andra Cartiermodeller. Har gjort att jag funderat på att testa en trots att det inte är min favoritmodell.Tackar @Aurum för att jag har denna skapelse. Väldigt oväntat köp och skänker mkt glädje. En klocka som fortsätter växa...
Sportklocka i guld är ju alltid lite underhållande.Fin. Min bild är att Pashan inte stuckit iväg lika mycket prismässigt som många andra Cartiermodeller. Har gjort att jag funderat på att testa en trots att det inte är min favoritmodell.
Nej den är väldigt prisvärd imo. mkt ballare än jag själv trodde först. Bara kör!Fin. Min bild är att Pashan inte stuckit iväg lika mycket prismässigt som många andra Cartiermodeller. Har gjort att jag funderat på att testa en trots att det inte är min favoritmodell.