• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Jag tror ju att de ligger närmare 100' nu, men hoppas på det andra alternativet... Ändå sjukt att de skulle dubblats i pris, på ett par månader? Hade velat se lite vettig statistik.

Jag menade att det inte var en tillfällig dipp i utbud utan handlare köper upp alla dessa modeller och fortsätter folk köpa till deras överpriser blir det väl det normala. Nu ligger det två Tortue Monopoussoir på C24, en för 344k och den andra som är full set för 410k. Båda har legat osålda i några dagar nu så denna modell kanske har nått sitt tak.

Pandemin har ju gjort att fler unnat sig lyxprodukter och stannat på hemmaplan. Samtidigt så har det ordentliga uppsvinget för tillvekrningsindustrin de senaste 3 månaderna skapat påfrestningar på logistikkedjorna omkring i världen, så klockorna har också svårare att nå butikerna och sansa behovet hos butiksköparna. Istället tittar de på alternativ som vintage vilket drivit upp priserna globalt.

Ser nog en nedkylning i priserna till hösten eller början av 2022.

Senast ändrad:
Alltså, är handlaren vaken eller drömmer denne? Begär runt 70k för en pre-Must
E7D0586C-71F2-4F7E-A048-EED42003DF44.jpeg

A8D176CB-1728-4B0E-8E7C-842A38F4FF23.jpeg

Pandemin har ju gjort att fler unnat sig lyxprodukter och stannat på hemmaplan. Samtidigt så har det ordentliga uppsvinget för tillvekrningsindustrin de senaste 3 månaderna skapat påfrestningar på logistikkedjorna omkring i världen, så klockorna har också svårare att nå butikerna och sansa behovet hos butiksköparna. Istället tittar de på alternativ som vintage vilket drivit upp priserna globalt.

Ser nog en nedkylning i priserna till hösten eller början av 2022.
Intressant spaning. Jag upplevde det som tvärtom i alla fall i början av pandemin, att det som folket inte unnade sig i kristider är lyxkonsumtion, när många är nervösa över sina jobb och liknande.

• Like
Reactions: Man
Är sugen på något nytt. Har ni några kul förslag på icke "hypade" modeller som jag missar? DIabolo, är den kul?
Jag känner med dig. Kan tycka Pashan fortfarande är bra prissatt. Finns denna på forumet med kolumnhjul:

Intressant spaning. Jag upplevde det som tvärtom i alla fall i början av pandemin, att det som folket inte unnade sig i kristider är lyxkonsumtion, när många är nervösa över sina jobb och liknande.
Ja det va en svacka för ett år sedan men har gått uppåt sen dess. En indikator på att det är mycket pengar som hamnar på "hemmalyx" är t.ex titta på hemrenoveringsbolagens vinst senaste året. Samtidigt har online retail haft sitt bästa år någonsin under 2020.

Är sugen på något nytt. Har ni några kul förslag på icke "hypade" modeller som jag missar? DIabolo, är den kul?
Jag tror jag gillar Diabolon, har varit lite nära ett köp. Är tyvärr bortskämd så tvekar då det blir samma peng som jag gav för guldpasha. Pashan är relativt ohypad då det faktiskt är mycket guld i dem. Min 38a väger 100g, totalt men ändå.

Jag menade att det inte var en tillfällig dipp i utbud utan handlare köper upp alla dessa modeller och fortsätter folk köpa till deras överpriser blir det väl det normala. Nu ligger det två Tortue Monopoussoir på C24, en för 344k och den andra som är full set för 410k. Båda har legat osålda i några dagar nu så denna modell kanske har nått sitt tak.
Med dipp i utbud tänkte jag på vad som ligger ute till salu. Nu finns det ju typ inga alls.

Mycket pengar för enknappskronografen, måste vara begränsad marknad på 300'+

Ska måttbeställa läder till både Normalen och min Tank Louis så att jag kan använda viklåsen. Just nu har jag endast pläterat spänne på bägge klockorna.
9139CE64-5D78-48A1-9572-5FB99682E3DD.jpeg
Snyggt! Ett av dem följde med din Louis om jag inte minns fel att du nämnde? men får man fråga vad du gav för det andra? Kollar nästan dagligen på C24 där vissa vill ha 7-10k bara för spännet...

Jag var väl spekulant på en Monopoussoir i något läge men inte till det priset. Men jag kanske vänjer mig vid det nya normala om det blir. Vem vet?
Får trösta mig med denna som dagens klocka så länge.
0B6D878C-6CB5-452C-9520-59F93BF29EF9.jpeg

/B

Tillbaka
Topp