• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Väldigt bra skick på denna. Är det den som diskuteras ovan?

Ja, det är den som diskuteras. Såklart härligt krispig, men väl tilltagen prislapp tänker jag.

Någon här som rockar Tank XL? Ska ev köpa en men bor åt helvete och första fysiska provet kommer få göras om ett ganska bra tag... Är det något för en som har klena (16cm) handleder?

Någon här som rockar Tank XL? Ska ev köpa en men bor åt helvete och första fysiska provet kommer få göras om ett ganska bra tag... Är det något för en som har klena (16cm) handleder?
Har du 16cm handleder så skulle jag rekommendera klassiska 23x30. Såvida du inte är ute efter denna absurda...

Är väl att man gillar dasslock i typ USA
1618136832640.png

Edit: Samma storlek som dig med klassiska 23x30 på armen. Mycket mer harmoniskt och smakfullt.
FD88BEE1-F08C-4862-958F-89454046D1BB.jpeg

Den är inte något för någon typ. Otroligt stor och oproportionerligt.

Varför är det just den du kikar på av alla Tanks?
Haha, har inte alls ngn uppfattning om storlekarna så kikar mest i allmänhet! Ska till Jarl Sandin och prova lite olika klockor och tänkte testa på Cartier när jag ändå är där. :)

Har du 16cm handleder så skulle jag rekommendera klassiska 23x30. Såvida du inte är ute efter denna absurda...

Edit: Samma storlek som dig med klassiska 23x30 på armen. Mycket mer harmoniskt och smakfullt.
FD88BEE1-F08C-4862-958F-89454046D1BB.jpeg
Precis så är det jag vill att det ska se ut på handleden, så det blir nog att kika på vanliga tanken i stället. :D

Kolla in traditionella tank storleken istället.

Hälsningar
Också någon med 16 cm handled
Tack för tips! Tycker det är rätt lurigt att hitta någon klocka som inte är helt löjligt överdimensionerad, men tank (XL uteslutet nu, alltså) känns ganska pålitlig?

Har snöat in på Cartier (särskilt Santosen) på senare tid och har så smått börjat kolla runt på Chrono24 och andra ställen. Är det något särskilt man bör tänka på när man jämför objekt? Tänkte mig en kvartsvariant men velar lite om jag ska köra stål eller guld/stål. Tacksam för alla tips eller tankar.
Och är ni i säljtagen så PM:a gärna. :)

Den här låg ute på Chrono24 till ett bra (för bra?) pris. Några tankar?

Har snöat in på Cartier (särskilt Santosen) på senare tid och har så smått börjat kolla runt på Chrono24 och andra ställen. Är det något särskilt man bör tänka på när man jämför objekt? Tänkte mig en kvartsvariant men velar lite om jag ska köra stål eller guld/stål. Tacksam för alla tips eller tankar.

Lite väl hårdhänt polerad kan jag tycka.

När jag var på jakt så var det stål/guld som gällde men det slutade med en stål. Ångrar det det inte en sekund. Skicket var det som fick avgöra.

Det tog över en månad men äntligen är den här! Det visade sig att hela urverket behövde bytas ut och det ska nu vara ordnat. Lite förbryllad över att den inte tickade när den kom fram, vad är gångreserven på dessa?

Helt klart i bättre skick än vad jag förväntade mig. Lite synd på ett par dings på glasringen men å andra sidan - det är väl en sportklocka?

57602328-1023-44B3-AE8F-9271BBBCAA02.jpeg

Det tog över en månad men äntligen är den här! Det visade sig att hela urverket behövde bytas ut och det ska nu vara ordnat. Lite förbryllad över att den inte tickade när den kom fram, vad är gångreserven på dessa?

Helt klart i bättre skick än vad jag förväntade mig. Lite synd på ett par dings på glasringen men å andra sidan - det är väl en sportklocka?

57602328-1023-44B3-AE8F-9271BBBCAA02.jpeg
Det är väl ETA 2671 i dessa klockor. Bör ha 38 timmars gångreserv.

Tänk på importkostanden nu från UK :)

Tillbaka
Topp