Det mesta George har och bär är smexigt med vissa undantag typ Pasha...Dropplänken är sexig
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det mesta George har och bär är smexigt med vissa undantag typ Pasha...Dropplänken är sexig
Vadå han har ju en Pasha Grille i guld, chefigt värre.Det mesta George har och bär är smexigt med vissa undantag typ Pasha...
Oj, den länken var mumsig!Dropplänken är sexig
Pasha är vidrigt och Grille är sinnessjukt vidrigt. Men hans CPCP och så vidare....mmmmmVadå han har ju en Pasha Grille i guld, chefigt värre.
Nej nej, nu är du ute och cyklar.Pasha är vidrigt och Grille är sinnessjukt vidrigt. Men hans CPCP och så vidare....mmmmm
Iofs är ju inte allt hans, han knegar väl för Cartier typ influencer eller nåt. Åtminstone PMade han mig på insta och berättade att alla sköna klockor inte är hans. Men några äger han såklart.Nej nej, nu är du ute och cyklar.
Men ja. Han har en grym samling.
#lifegoalsIofs är ju inte allt hans, han knegar väl för Cartier typ influencer eller nåt. Åtminstone PMade han mig på insta och berättade att alla sköna klockor inte är hans. Men några äger han såklart.
Gerald Gentas tolkning av en tidlös robust Cartierklocka. Ändå rätt kul kan jag tycka. Härligt vulgär i rätt utförande.Det mesta George har och bär är smexigt med vissa undantag typ Pasha...
Typ i detta utförandeGerald Gentas tolkning av en tidlös robust Cartierklocka. Ändå rätt kul kan jag tycka. Härligt vulgär i rätt utförande.
Ok ok, den kan funka....Typ i detta utförande
Minute repeater är ju aldrig fel.Typ i detta utförande
Hittade precis detta, inte Gentas design mao:Gerald Gentas tolkning av en tidlös robust Cartierklocka. Ändå rätt kul kan jag tycka. Härligt vulgär i rätt utförande.
Hittade precis detta, inte Gentas design mao:
http://forums.timezone.com/index.php?t=tree&goto=7063915&rid=12189#msg_7063915
Jag inser att det jag ogillar med Pasha är den där grejsimojen vid kronan. Annars är den ok. Och grill på är svinfult @aleks så det så!Så här såg tydligen Gentas nytolkning från 1985 ut. Kanske inte direkt vacker, som många andra Cartier (och Gentadesignade också, för den delen) klockor, men ändå rätt cool med sitt lite egna utseende.
Jo och den är ju typ exakt likadan som originalet.Så här såg tydligen Gentas nytolkning från 1985 ut. Kanske inte direkt vacker, som många andra Cartier (och Gentadesignade också, för den delen) klockor, men ändå rätt cool med sitt lite egna utseende.
Jo och den är ju typ exakt likadan som originalet.
Helt korrekt och den ser fin ut, bra exemplar.Såg denna annons (ej på ks) listad som Galbée, men är väl en Carree? Vill mest vara säker på att jag förstår skillnaden, den har väl den kantigare länken? Plus att den är automatisk och har den upphöjda baksidan på boetten?
Jäklar vad det bygger i höjd med ett automatverk. Föredrar den slimmade boetten med kvarts.Såg denna annons (ej på ks) listad som Galbée, men är väl en Carree? Vill mest vara säker på att jag förstår skillnaden, den har väl den kantigare länken? Plus att den är automatisk och har den upphöjda baksidan på boetten?
Jäklar vad det bygger i höjd med ett automatverk. Föredrar den slimmade boetten med kvarts.
Jäklar vad det bygger i höjd med ett automatverk. Föredrar den slimmade boetten med kvarts.
Jag har en med automatverk och tycker inte alls att den bygger speciellt mycket på höjden.Kommer inte ihåg exakt hur hög denna variant med automatverk är (cartiercodex verkar ligga nere ) men jag tror det ser värre ut än var det är. Upplevde den inte alls hög eller klumpig när jag testade den. Den upphöjda baksidan märktes inte överhuvudtaget av, märkligt nog. Men visst är kvartsmodellen extremt smutt och tunn.
Nej, ser ut som mer på de första bilderna.Jag har en automat och tycker inte alls att den bygger speciellt mycket på höjden.
Jag har en med automatverk och tycker inte alls att den bygger speciellt mycket på höjden.
Väldigt skön att bära ocksåHåller med, ser ut att sitta kanon.
Jag har länge varit förtjust i Cartier och deras klockor men vissa modellserier har jag haft väldigt svårt för och en av dem är Santos. Jag har inte lyckats sätta fingret på helt varför, men en misstanke är att jag tyckt urtavlan varit för liten i proportion med resten. I och med att den nya modellen kom borde den tilltalat mig mer eftersom proportionerna ändrats. Jag sitter inte på exakta mått, men intrycket (som just bara varit intryck) är att urtavlan blivit större och glasringen mindre, något som torde tilltala mig mer. Ändå kändes den väldigt kylig när jag testade den för en tid sedan så jag gick tomhänt från butiken, något besviken.
Här om dagen var jag i syftet att spana andra Cartier hos Rob och när jag fick testa Santosen återigen föll något på plats. Känslorna för denna tidigare lite svåra klocka hade vänt åt helt motsatt håll.
"Hur kan jag inte slå till?" gick tankarna lite naivt.
Så här sitter jag nu med en klocka jag småföraktade fram till bara några dagar sedan. Jag får väl hoppas att det inte vänder lika snabbt tillbaka. Men i nuläget känns den väldigt kul och väl avvägd i alla möjliga håll och riktningar. Tack @ROB-1832 för utmärkt service.
Nu kommer några kassa bilder. Jobbigt när det är typ 20min bra ljus om dagen...bjussa på lite mer bilder
Utgår från att klockan är 29x41 mm? Får man fråga vad din handled mäter rakt över?Nu kommer några kassa bilder. Jobbigt när det är typ 20min bra ljus om dagen...
Välanvänd med många hairlines och mindre märken men bra former och felfri tavla. Tavlan är väldigt subtilt borstad vilket är trevligt imho.
Den är ju lite mysig den där!Nu kommer några kassa bilder. Jobbigt när det är typ 20min bra ljus om dagen...
Välanvänd med många hairlines och mindre märken men bra former och felfri tavla. Tavlan är väldigt subtilt borstad vilket är trevligt imho.
Nu kommer några kassa bilder. Jobbigt när det är typ 20min bra ljus om dagen...
Stämmer! 6cm ca. 17.5cm omkrets.Utgår från att klockan är 29x41 mm? Får man fråga vad din handled mäter rakt över?
Tack!Den är ju lite mysig den där!
Tack! Vet ej... Ngn som vet?Riktigt fin den där! Ref?