• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Intressant, så estetiskt kommer de vara väldigt lika LC, men med enklare, färgade tavlor, enklare verk och stålboett?

Håller med om att modern Solo i stål är mkt roligare än plätterade Must De Cartiers, undantag vissa färgade tavlor.

Jag tror att tanken är att pensionera Solon och kapitalisera på uppsvinget i intresset.

Mer kommande från Cartier

A230179C-BE6F-4235-8B25-D86116127662.jpeg

43,5 - 45 - 47 mm. Vad händer.
Ja det är tråkigt, men det är väldigt speciella verk som hade varit svårt att få ner i rätt boettstorlek ändå. Men rent allmänt tillverkas det för stora saker idag från Cartier. Då vissa udda och gamla modeller tokhypats som är små kan man hoppas det kommer lite trevliga alternativ i mindre storlekar framöver. Men, kommer väl ändå inte vara målgruppen så kan kvitta på så sätt.

Intressant, så estetiskt kommer de vara väldigt lika LC, men med enklare, färgade tavlor, enklare verk och stålboett?

Håller med om att modern Solo i stål är mkt roligare än plätterade Must De Cartiers, undantag vissa färgade tavlor.
Jag gillar Must de Tank, har ett par stycken. Pläterade, visst, men för den lilla slanten (ett par tusenlappar styck) så är dom prisvärda.
Tycker att Solon är rätt trist i den platta boetten, men om en LC-liknande ny Must de Tank i samma prisklass som Solo är på gång så kanske den är intressant som en vardagsklocka i stål med quartzverk. Spännande!

Det behövs inte då jag redan vet var jag står. Var du som efterfrågade åsikter inför ett potentiellt köp. Brukar förstå den mesta hypen men denna är för mig obegriplig så ville höra lite hur tanken gick angående denna. Har du haft något liknande förr? Något med damursattribut?
Njae, frågade om någon visste ungefärliga värden på modern crash i andra-hand (om den inte skulle kännas rätt IRL). Att jag älskar den på pappret vet jag sedan länge.

Nej, inte haft något liknande tidigare. Nope

Jag gillar Must de Tank, har ett par stycken. Pläterade, visst, men för den lilla slanten (ett par tusenlappar styck) så är dom prisvärda.
Tycker att Solon är rätt trist i den platta boetten, men om en LC-liknande ny Must de Tank i samma prisklass som Solo är på gång så kanske den är intressant som en vardagsklocka i stål med quartzverk. Spännande!
Jo när de låg runt 5k var det prisvärda, men uppemot 15-20k förstår jag inte och tycker Solo är roligare. Must märkt eller inte. Det är en smaksak såklart :) Ska bli kul att se guldmodellen, trots att jag är väldigt nöjd med min Solo i guld.

Njae, frågade om någon visste ungefärliga värden på modern crash i andra-hand (om den inte skulle kännas rätt IRL). Att jag älskar den på pappret vet jag sedan länge.

Nej, inte haft något liknande tidigare. Nope
Inte riktigt det du skrev. Tolkar nedan som att du inte riktigt vet vad du tycker om den och är rädd för att förlora pengar. Det spelar dock mindre roll. Kul med ett exotiskt tillskott om den köps för att brukas.
Blivit erbjuden en Crash i medium size i Roséguld direkt från Cartier.
Aldrig fått prova eller se en crash live men stått på kö många många år. Lite oroad att man inte riktigt älskar den lika mycket väl på armen och sen gör brakförlust.
Någon som har uppfattning om vad nya crash handlas för i andra-hand om man ångrar sig?
Har lite erfarenhet av tokiga ur som många klassar som damur, därför jag engagerade mig.

Håller med. Jag har ju en Solo och är nöjd med den men om det kommer en LC liknande i stål så är den mycket intressant i mina ögon.

Håller med. Jag har ju en Solo och är nöjd med den men om det kommer en LC liknande i stål så är den mycket intressant i mina ögon.
Ja, Solon är ju helt okej om man inte jämför med LC. Just nu kör jag 100% vintageklockor, men har på senaste tiden funderat på att skaffa lite moderna varianter, så nya Must det Tank är ju intressant. Förutsatt att den kommer i något liknande originalherrstorlek, 23x30mm. Förmodligen nån dammodell. Sjukt dåligt med 35mm herrklockor på under centimetern i tjocklek därute.

Ja, Solon är ju helt okej om man inte jämför med LC. Just nu kör jag 100% vintageklockor, men har på senaste tiden funderat på att skaffa lite moderna varianter, så nya Must det Tank är ju intressant. Förutsatt att den kommer i något liknande originalherrstorlek, 23x30mm. Förmodligen nån dammodell. Sjukt dåligt med 35mm herrklockor på under centimetern i tjocklek därute.
Ja 23*30mm är en förutsättning isf

Ska verkligen must serien komma tillbaks? Jag tycker det känns som att dom skäms över att dom gjorde dom ibland.

Reagerat på dem med, senast jag kollade låg två ute för ca 100'. Kan båda verkligen blivit sålda eller är det seriös marknadsmanipulation på g? Förstår typ inget. Visst, den känns lite speciell då den har all modern Cartierlyx fast utan den ädla boetten.

Senaste tunna Dumont verkat gått för 100', nu ligger ingen ute i guld på chrono24.
Nu ligger två Dumont ute. 100' respektive 150'. Sinnes.

/B

Tillbaka
Topp