• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Platina. Billigt. Kommer säljas snabbt.

570B8C10-B9F7-45AC-997D-4AEBC0F22233.png
Ja lite dyrare borta hos A Collected Man, iofs med box och papper.
Screenshot_20210322-094633~2.png

Är tvåtons-carrée vanligare än stål? Spanar lite efter en santos men tycks bara hitta tvåton. Vet inte om det är min grej riktigt, men jag kanske bara är feg.

Jag har en fråga till tråden, lite på samma spår som @nept . Är också sugen på Santos carrée men just i stål. Vad ligger de på i pris? Är 100% vintage-novis så har inte koll på ... ja, inte särskilt mycket alls, heh. Ser inga alls på Chrono24. Kan man söka efter sålda på något sätt?

Jag har en fråga till tråden, lite på samma spår som @nept . Är också sugen på Santos carrée men just i stål. Vad ligger de på i pris? Är 100% vintage-novis så har inte koll på ... ja, inte särskilt mycket alls, heh. Ser inga alls på Chrono24. Kan man söka efter sålda på något sätt?
Finns de som har bättre koll, men räkna med 25'+ för ett bra ex. För att hitta får du söka brett, dvs på cartier santos. Carree är för specificerat, säljarna har inte så bra koll.

Hej,
Jag är som nybörjare påväg att slå till på min första riktiga klocka och har siktat in mig på en begagnad ballon bleu 42mm. Har hittat två alternativ som verkar vara i liknande skick - en från en privatsäljare på chrono24 för 31,3k och en på uretvintage för 35,8. Någon som har tips om vilken ni skulle välja och varför? Känns som ett mycket bra pris på chrono men blir lite osäker när det är en privat säljare, någon som har erfarenhet av sådant köp?
Bonusfråga: Hur ofta bör man räkna med service och vad går det på ungefär?
Tack på förhand!

Finns de som har bättre koll, men räkna med 25'+ för ett bra ex. För att hitta får du söka brett, dvs på cartier santos. Carree är för specificerat, säljarna har inte så bra koll.
Jaa, har nästan märkt det. Som annonsen på sida 402 som beskrevs som en "galbée", heh. Får börja gräva runt lite då helt enkelt!

Då många letar något sånt tänkte varna att medan den kan verka väldigt fin är den polerad och inte speciellt skickligt.

Håller med, men samtidigt är den roligare än många med blankpolerad glasring.

/B

Bandbredd är 17mm, vilket gör det lite knepigt. Jag har ju 17cm handled. Men har aldrig haft ett mesh förut, så vet inte riktigt vilken längd den bör vara på?!
Är ju bara att börja söka. Tveksamt om du hittar den lite nättare avsmalnande varianten nyproducerad. Lättar att hitta begagnat som är i solitt material, guldbelagt slits ju inte väl. I solitt kan man ju oftast slipa till dem lite mer så de får plats. Här ett inpressat på Carree:

Är ju bara att börja söka. Tveksamt om du hittar den lite nättare avsmalnande varianten nyproducerad. Lättar att hitta begagnat som är i solitt material, guldbelagt slits ju inte väl. I solitt kan man ju oftast slipa till dem lite mer så de får plats. Här ett inpressat på Carree:

Tack, har sökt en del. Hittade någon på Amazon som jag slog till på. Kostade inte många hundralappar, så värt att testa.
men ska kolla lite mer på beggat...

Skulle du bli less på ditt mesh så är jag ett PM bort.. Säger bara ;)

Tillbaka
Topp