• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Yes det är vanliga/manuella eta. Tråkigt hur dyr den är.
Är detta en med F Piguet? Inte så bra skick med tavla/krona iofs.
18598241-gdiahiuod7efnfngopbuola2-Zoom.jpg

Har tyvärr inte lyckats hitta nån i stål, men å andra sidan har jag lyckats slösa oerhört mycket tid och tankekraft på att stirra på glasringar på chrono24. 😎

Vad tycker panelen om denna? Lite rund eller helt ok?

tmp.png

Har gjort själv på Cartier och liknande. Bland de lättare detaljerna att polera. Därför pinsamt att nästan ingen gör det. Visst, den kommer bli lite lägre men vad är alternativet?
Aldrig hört om detta innan, så det är ju intressant. Gjorde du det själv hemma eller lämnade du den till nån? Råkar du ha några före-/efterbilder till hands?

Någon som har en Tank Solo Small (W5200002) och kan dela lite bilder...? :)
Är i valet & kvalet om man ska köra small eller large.
Med mina tandpetare till handleder så känns small som ett bättre alternativ då jag vill att det ska var en relativt diskret dressklocka.

Någon som har en Tank Solo Small (W5200002) och kan dela lite bilder...? :)
Är i valet & kvalet om man ska köra small eller large.
Med mina tandpetare till handleder så känns small som ett bättre alternativ då jag vill att det ska var en relativt diskret dressklocka.
Finns en del i tråden sedan tidigare men börja med att kolla in sida 369!

Har tyvärr inte lyckats hitta nån i stål, men å andra sidan har jag lyckats slösa oerhört mycket tid och tankekraft på att stirra på glasringar på chrono24. 😎

Vad tycker panelen om denna? Lite rund eller helt ok?

tmp.png

Har gjort själv på Cartier och liknande. Bland de lättare detaljerna att polera. Därför pinsamt att nästan ingen gör det. Visst, den kommer bli lite lägre men vad är alternativet?
Se till att någon rimlig gör det, eller kör själv, aurum-style. Om det poleras ”vilt” kan det bli såhär, som min. Jag håller på att titta på lite olika lösningar.
94D10604-6CFC-47D0-84D0-F9E2D79F505C.jpeg

Tillbaka
Topp