Det är strängt förbjudet att lägga upp såna bilder. Skapar en del provokationDet är en Cartier i detta paket,![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är strängt förbjudet att lägga upp såna bilder. Skapar en del provokationDet är en Cartier i detta paket,![]()
Bra tips! Som cigarrökare och fan av Cartierprylar så hoppas jag på denna!
Jag har kört Molequin på Tank Solo (förvisso Large) och det funkar fint tycker jag. Kör detta på min Reverso just nu, ca 3 mm tjockt.Haft originalbandet alldeles för länge. Någon som har bandtips till en Tank solo small i stål? Det är verkligen en djungel.
Kollat på Molequins Grained Calf men framgår ingenstans hur tjocka de är? Enda som står på deras sida är: It’s an exceptional leather that we are able to cut very thin.
Vill inte har något tjockt och styvt band.
Är sugen på antingen naturfärgat-ish eller blågrått, typ: https://www.molequin.com/product/grained-taupe eller https://www.molequin.com/product/argent
Mocka kanske inte passar bra till den typen av klocka?
Tycker dessa band ligger bra i pris och vill helst inte behöva gå på något dyrare.
Lite råd, tack!
Håller tummarna! Hade själv gärna haft en tändare, för att tända ljus… Cigarr röker jag tyvärr mkt sällan numera…Bra tips! Som cigarrökare och fan av Cartierprylar så hoppas jag på denna!![]()
Tackar! En Cartier-tändare har jag redan, dock i icke fungerande skick. Fin pryl att dekorera med iallafall! I övrigt har jag även en kulspetspenna och ett pennfodral i läder från Cartier.Håller tummarna! Hade själv gärna haft en tändare, för att tända ljus… Cigarr röker jag tyvärr mkt sällan numera…
På tal om diverse Cartierprylar blev jag ändå lite förvånad att denna gick för så pass mycket pengar. Vill väl iofs inte veta vad nypris var...Tackar! En Cartier-tändare har jag redan, dock i icke fungerande skick. Fin pryl att dekorera med iallafall! I övrigt har jag även en kulspetspenna och ett pennfodral i läder från Cartier.
Tja, 44 000 (+ avgifter) är nog rena fyndet för en 128-delars servis, med tanke på att en ynklig pennburk (det närmsta i nuvarande sortiment jag kan jämföra med) kostar 7 000.På tal om diverse Cartierprylar blev jag ändå lite förvånad att denna gick för så pass mycket pengar. Vill väl iofs inte veta vad nypris var...
![]()
![]()
Utdraget föremål - Auctionet
Auctionet har nätauktioner med inredning, design, konst och vardagsantikviteter. Vi samlar Europas auktionshus. Bjud på auktion idag.auctionet.com
Ptja, du kan ju fortfarande köpa en pennhållare i samma serie för strax över 10 000.På tal om diverse Cartierprylar blev jag ändå lite förvånad att denna gick för så pass mycket pengar. Vill väl iofs inte veta vad nypris var...
![]()
![]()
Auctionet har nätauktioner med inredning, design, konst och vardagsantikviteter. Vi samlar Europas auktionshus. Bjud på auktion idag.auctionet.com
Mer Cartier på gång: https://auctionet.com/sv/search?utf...exklusiva-art-deco-etuier&order=estimate_descPå tal om diverse Cartierprylar blev jag ändå lite förvånad att denna gick för så pass mycket pengar. Vill väl iofs inte veta vad nypris var...
![]()
![]()
Nog bara en snöboll i tidig rullning . Kul för värdeutvecklingen på era samlingar men tråkigt för oss som inte hunnit äga önskade modeller, samt vill bära utan att synas.Man ser det man vill se, och det är ingen nyhet, men är det kul eller tråkigt att Cartier börjar bli en modeklocka?
![]()
![]()
![]()
![]()
Cartier är och har varit på rejäl uppgång en tid nu. Det är bara kolla på hur denna tråd har exploderat i popularitet.Man ser det man vill se, och det är ingen nyhet, men är det kul eller tråkigt att Cartier börjar bli en modeklocka?
![]()
![]()
![]()
![]()
Kul att kunna inspirera! Håller med vad du skriver förövrigt. Sedan har iofs speciellt de svenska klocknördarna varit oväntat svåra när det kommer till Cartier under en längre tid. Därför har jag svårt att relatera denna trådens intresse med intresset globalt.Cartier är och har varit på rejäl uppgång en tid nu. Det är bara kolla på hur denna tråd har exploderat i popularitet.
Du och @evki är ju bra Cartierambassadörer här på KS. Som jag tror är en stor del till den ökande popularitet. Priserna har även historiskt varit ganska låga i förhållande till vad man faktiskt får klocka när det kommer till begagnade Cartier, vilket också är en bidragande faktor gissar jag. Om man kollar på andra märken på marknaden.
Ni båda inspirerade mig till Cartier. Sen när jag träffade @evki så blev jag hooked. Där plockade jag upp mycket kunskap och intresse.
Kul med mer dressur på folk! Tycker alltid det är kul att se fina klockor på människor och Cartier är ju himla finaMan ser det man vill se, och det är ingen nyhet, men är det kul eller tråkigt att Cartier börjar bli en modeklocka?
![]()
![]()
![]()
![]()
Klockan är kanske kul, men tycker den sitter oerhört illa på alla män jag sett.Att Tyler the creator har en Crash är så jäkla tippat, cool klocka på cool människa.
Men hoppas inte heller på någon större explosion..
Plus 1 på den. Jag hade knappast ägt 2 Cartier utan denna underbara tråd.Cartier är och har varit på rejäl uppgång en tid nu. Det är bara kolla på hur denna tråd har exploderat i popularitet.
Du och @evki är ju bra Cartierambassadörer här på KS. Som jag tror är en stor del till den ökande popularitet. Priserna har även historiskt varit ganska låga i förhållande till vad man faktiskt får klocka när det kommer till begagnade Cartier, vilket också är en bidragande faktor gissar jag. Om man kollar på andra märken på marknaden.
Ni båda inspirerade mig till Cartier. Sen när jag träffade @evki så blev jag hooked. Där plockade jag upp mycket kunskap och intresse.
Kort svarat. I grunden såklart tråkigt med hype och en på kort tid rejäl prisutveckling då det sätter käppar i hjulet för ett inköp av en riktig ”fin-Cartier” typ Santos Dumont eller vintage LC. Tur att man åtminstone kunde skaffa några trevliga ”budget-pjäser” innan det stack iväg.Man ser det man vill se, och det är ingen nyhet, men är det kul eller tråkigt att Cartier börjar bli en modeklocka?
![]()
![]()
![]()
![]()
Du sätter verkligen fingret på det. Helt sjukt vad de har rusat iväg. Minns en annons på c24 för en Santos Dumont i platinum med breguet-visare och laxfärgad tavla, tror handlaren begärde 65 000 USD för den..Kort svarat. I grunden såklart tråkigt med hype och en på kort tid rejäl prisutveckling då det sätter käppar i hjulet för ett inköp av en riktig ”fin-Cartier” typ Santos Dumont eller vintage LC. Tur att man åtminstone kunde skaffa några trevliga ”budget-pjäser” innan det stack iväg.
Samtidigt såklart förbaskat kul att folk får upp ögonen för någonting så pass olikt modernt sportstål från Rolex/AP. Mer guld i klassisk storlek åt folket!
Likt många andra på forumet är jag tacksam för denna tråd där framförallt vissa medlemmars kunskap och bilder bidragit till intresset. Såg bilder på @evki LC på länk och sedan så fanns det ingen återvändo.
Så sant så. Har länge sagt att ett smäckert guldur inte är svårare att bära upp än en stort skrytdykarur.Mer guld i klassisk storlek åt folket!
Det är iofs en väldigt ovanlig klocka, men vanliga gick ju från 17 till 50' på ett par år för att sedan tokrusa till 100'. Nu verkar den dock ha stannat som tur är.Du sätter verkligen fingret på det. Helt sjukt vad de har rusat iväg. Minns en annons på c24 för en Santos Dumont i platinum med breguet-visare och laxfärgad tavla, tror handlaren begärde 65 000 USD för den..
Mina gamla visare på min Carree behöll dem och ersatte med ett par nya, helt identiska (utan extra kostnad).Tjena!
Jag tänkte höra med er gällande service i Cartierbutik.
Jag funderar eventuellt att byta ut orginaltavlan pga vattenskada.. men fick höra på Cartier att de alltid behåller utbytta delar (och att de alltid har gjort det)...
Jag trodde inte att de var stenhårda med sånt? Är det någon som har erfarenhet av service då de har fått behålla utbytta orginaldelar?
Tack!
Tycker alla märken borde behålla gamla delar. På så vis minskar fejk och frankens på andrahandsmarknaden.Tjena!
Jag funderar eventuellt att byta ut orginaltavlan pga vattenskada.. men fick höra på Cartier att de alltid behåller utbytta delar (och att de alltid har gjort det)...
Jag trodde inte att de var stenhårda med sånt? Är det någon som har erfarenhet av service då de har fått behålla utbytta orginaldelar?
Tack!
Vad är det för klocka och vad hade du tänkt göra med en skadad tavla? Vet att vissa fått behålla delar när de servat hos vanlig AD.Tjena!
Tack!
Du sätter verkligen fingret på det. Helt sjukt vad de har rusat iväg. Minns en annons på c24 för en Santos Dumont i platinum med breguet-visare och laxfärgad tavla, tror handlaren begärde 65 000 USD för den..
Jag håller helt med dig! For the greater good!Tycker alla märken borde behålla gamla delar. På så vis minskar fejk och frankens på andrahandsmarknaden.