• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Skicket ser väldigt fint ut tycker jag. Brukar vara en svår klocka att polera, med tanke på att skruvarna är blanka och länken borstad. Kanterna på boetten ser fina ut, baksidan är jag osäker på, men det spelar ju ingen roll. Såg blank och rund ut på baksidan men vet inte hur det brukar vara. Tavlan är ju grym på den modellen!
Instämmer. Glasringens kanter och fasningen på boetten ser bra ut. Dessa brukar vara rundade när polerduken gått på för hårt. Trevligt med hidden clasp på modellen också.

IMG_2630.jpeg

Den här får alldeles för lite handledstid, kanske får den lämna men tänkte först testa med ett nytt armband för att se om den blir mer lättanvänd.
Det är 17 mm mellan bandhornen, vilken storlek på dolt viklås är det då som gäller?
Kanske någon som har ett liggande som de vill sälja?
Vad hade ni siktat på för band, är det Cartier band som gäller?

IMG_2630.jpeg

Den här får alldeles för lite handledstid, kanske får den lämna men tänkte först testa med ett nytt armband för att se om den blir mer lättanvänd.
Det är 17 mm mellan bandhornen, vilken storlek på dolt viklås är det då som gäller?
Kanske någon som har ett liggande som de vill sälja?
Vad hade ni siktat på för band, är det Cartier band som gäller?
Kan ta länken i inbyte mot ett viklås! Tror de flesta har 16 mm till dessa. Skulle väl funka med det mindre med men Cartier brukar inte ha så avsmalnande band. Angående band beror det på preferenser. Original är lite begränsande och dyra om man är snob.

Kan ta länken i inbyte mot ett viklås! Tror de flesta har 16 mm till dessa. Skulle väl funka med det mindre med men Cartier brukar inte ha så avsmalnande band. Angående band beror det på preferenser. Original är lite begränsande och dyra om man är snob.
Älskar egentligen länken men får ingen riktig känsla för den ihop med Dumont, kanske är i kombination med Tank som länk gör sig bäst.
Om man inte väljer Cartier band, vad finns det då?

Älskar egentligen länken men får ingen riktig känsla för den ihop med Dumont, kanske är i kombination med Tank som länk gör sig bäst.
Om man inte väljer Cartier band, vad finns det då?
Beror väl på viklåstyp… Främst är det väl specialbeställning som gäller. Finns någon som säljer färdiga men minns inte vem. Andra har nog bättre koll.

Beror väl på viklåstyp… Främst är det väl specialbeställning som gäller. Finns någon som säljer färdiga men minns inte vem. Andra har nog bättre koll.
Får jaga tag i ett viklås och kolla runt vad det finns för band. Har beställt via Jarl Sandin innan och det gick väl ändå hyfsat smidigt.

Får jaga tag i ett viklås och kolla runt vad det finns för band. Har beställt via Jarl Sandin innan och det gick väl ändå hyfsat smidigt.
På de äldre sitter skruven rätt tight och tror att de eg är till för band med två bandbitar i fast längd. Det är ju lyxigare då det blir tunnare men också klart jobbigare med att få rätt längd. Har det på min Tank LC.

Där kan man hitta fina grejer som passar precis till Cartier:

Jag har handlat där ett par gånger och varit nöjd.
Toppen, får kika på vad de har.
På de äldre sitter skruven rätt tight och tror att de eg är till för band med två bandbitar i fast längd. Det är ju lyxigare då det blir tunnare men också klart jobbigare med att få rätt längd. Har det på min Tank LC.
Förstår, får kolla vad Jarl Sandin säger, tyvärr verkar de inte alltid riktigt ha full koll.

Dagens favorit:
IMG_8387.jpeg

Tillbaka
Topp