De bjöd på service efter att min son sulade klockan i backen. Blir servicen även snabb är det världsklass.Tillbaks efter garantiärende. Måste vara världsrekord för Cartier att fixa det på två veckor typ?
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
De bjöd på service efter att min son sulade klockan i backen. Blir servicen även snabb är det världsklass.Tillbaks efter garantiärende. Måste vara världsrekord för Cartier att fixa det på två veckor typ?
![]()
Alltid kul att höra om god kundvård, det är relationsbyggande och förmodligen något de tjänar på i längden.De bjöd på service efter att min son sulade klockan i backen. Blir servicen även snabb är det världsklass.
Smakråd & tips önskas.
Tänkte köpa nytt strap till frugans tank must small. Tanken är att hos något som gör den lite mer somrig.
Tänker mig något åt detta hållet:
![]()
Några andra hälsosamma tips?
Mesh tycker jag är lite somrigt.Smakråd & tips önskas.
Tänkte köpa nytt strap till frugans tank must small. Tanken är att hos något som gör den lite mer somrig.
![]()
Nej det kommer aldrig händaMesh tycker jag är lite somrigt.
![]()
Ska köpa midnattsblått av alligator till min tjej inom kort. Kanske inte så somrigt men riktigt bra.Smakråd & tips önskas.
![]()
Vet inte riktigt vad det finns, men i teorin lär kanvas passa utmärkt.Smakråd & tips önskas.
![]()
Vet inte riktigt vad det finns, men i teorin lär kanvas passa utmärkt.
Handdn säljer mycket i 16 mmDet är onekligen begränsat utbud på 16mm med det kanske får bli något ”bespoke”.
Sedär!Handdn säljer mycket i 16 mm
Ingen större skillnad om vi pratar om vita.Funderar på att köpa en Santos Carree 2961. Hur stor värdeskillnad skulle ni säga originaltavlan "Swiss" har mot utbytta "Swiss made"?
Tavlan är riktigt bra på den skönhetenLuftar min Santos idag.
![]()
Gäller en Santos. Får du på en tt santoslänk på en Tank så kan det nog bli succéAlltid kul att höra om god kundvård, det är relationsbyggande och förmodligen något de tjänar på i längden.
Hur upplever du länken på din klocka? Jag har nog alltid tänkt att jag bär Tanken på läderband, men blev lite inspirerad att tänka om... :- )
Var försiktig med 16mm dock. Jag köpte ett 16mm från Fluco och det gick inte på överhuvudtaget. Däremot går 16mm från Hirsch. Tank small är en uns mindre än 16mm. Fluco-bandet var en uns bredare än 16.Det är onekligen begränsat utbud på 16mm med det kanske får bli något ”bespoke”.
Haha ja synd att jag sålde min igårAntar att den svarta Dumonten blivit poppisTuff höjning helt klart.
Man kan ju fundera på hur rimligt det är att kräva 100% original ickeservice-delar på en såpass gammal klocka.Vad tänker vi kring polerade (cartierserviceade) ex av carree?
Är sugen på en när jag fyller fyrtio, tt gubbe som man blir.
Vad tänker ni är rimligt pris? Känns som de flesta ligger runt femtio i bra skick.
Jag kommer nog aldrig sälja ändå så skulle kunna ta ett polerat ex med service dial t o m så länge boetten är krisp. Men ändå gnager det lite i mig när det inte är orginal... skyller på sociala medier!!
Absolut, helt enig.Man kan ju fundera på hur rimligt det är att kräva 100% original ickeservice-delar på en såpass gammal klocka.
Problemet är ju att den inte kommer vara så vass om den är polerad. Men opolerad och orepad finns ju typ inte så man får själv avgöra vad man prioriterar. Oftast inga jätteskillnader i pris på polerat och opolerat, gäller bara att hitta rätt och kunna se skillnaden…Vad tänker vi kring polerade (cartierserviceade) ex av carree?
Är sugen på en när jag fyller fyrtio, tt gubbe som man blir.
Vad tänker ni är rimligt pris? Känns som de flesta ligger runt femtio i bra skick.
Jag kommer nog aldrig sälja ändå så skulle kunna ta ett polerat ex med service dial t o m så länge boetten är krisp. Men ändå gnager det lite i mig när det inte är orginal... skyller på sociala medier!!
Även cartierpolerade är oskarpa menar du? De borde ju ändå kunna se till att göra det bra.Problemet är ju att den inte kommer vara så vass om den är polerad. Men opolerad och orepad finns ju typ inte så man får själv avgöra vad man prioriterar. Oftast inga jätteskillnader i pris på polerat och opolerat, gäller bara att hitta rätt och kunna se skillnaden…