Nej, Cartier kan inte polera Carree. Om de kunnat hade det inte varit tjat om opolerat.Även cartierpolerade är oskarpa menar du? De borde ju ändå kunna se till att göra det bra.
Värsta är ju hempolerade ex där skruvarna är borstade...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej, Cartier kan inte polera Carree. Om de kunnat hade det inte varit tjat om opolerat.Även cartierpolerade är oskarpa menar du? De borde ju ändå kunna se till att göra det bra.
Värsta är ju hempolerade ex där skruvarna är borstade...
Nej, Cartier kan inte polera Carree. Om de kunnat hade det inte varit tjat om opolerat.
Nu är vi inne på språk-bråk, men vi är överens eg. Lättpolerade klockor/länkar klarar sig bättre från opolerat-hypen. Panthere vs Carree eller snarare Galbee vs Carree. Dock brukar de svårpolerade vara mer hypade rent generellt…Jo, tjat om opolerad hade det varit ändå men inte lika mycket. Och inte samma premium på fina opolerade exemplar förstås.
Nog lättare att köpa en ny komplett med länken.Någon som har tips var man kan komma åt risbäddslänkar till gulgulds-tanks?
Tack på förhand,
John
Tack för tips. Kul att seAuktion hos Bukowskis med Cartier-tema. Kul! Inte supermånga klockor man kanske något som intresserar någon:
Finns det nya på länk?Nog lättare att köpa en ny komplett med länken.
Precis, en annan begagnad. Vet faktiskt inte när de hade en rislänk senast i sortimentet.Finns det nya på länk?
edit: eller du menar ett annat ex
Exakt, det är det jag hökar runt efter. Knasigt av dem att inte ha det kvar.Precis, en annan begagnad. Vet faktiskt inte när de hade en rislänk senast i sortimentet.
Vad hade den för problem?Tillbaks efter garantiärende. Måste vara världsrekord för Cartier att fixa det på två veckor typ?
Jag går också i tankarna att skaffa en carree till rotationen, med ungefär liknande krav som dig. Behöver inte vara superskarp eller utan repor - helt enkelt ett ex man kan ha dagligdags utan varken dåligt samvete eller skamkänslor.Vad tänker vi kring polerade (cartierserviceade) ex av carree?
Är sugen på en när jag fyller fyrtio, tt gubbe som man blir.
Vad tänker ni är rimligt pris? Känns som de flesta ligger runt femtio i bra skick.
Jag kommer nog aldrig sälja ändå så skulle kunna ta ett polerat ex med service dial t o m så länge boetten är krisp. Men ändå gnager det lite i mig när det inte är orginal... skyller på sociala medier!!
40-50k för en i OK skick skulle jag sägaJag går också i tankarna att skaffa en carree till rotationen, med ungefär liknande krav som dig. Behöver inte vara superskarp eller utan repor - helt enkelt ett ex man kan ha dagligdags utan varken dåligt samvete eller skamkänslor.
Intresserad av att höra vad KS anser är ett rimligt riktmärke i pris (tänker alltså utanför auktion, c24 etc). Presentation / papper / originaltavla nice men inte need to have.
40-50k för en i OK skick skulle jag sägaJag går också i tankarna att skaffa en carree till rotationen, med ungefär liknande krav som dig. Behöver inte vara superskarp eller utan repor - helt enkelt ett ex man kan ha dagligdags utan varken dåligt samvete eller skamkänslor.
Intresserad av att höra vad KS anser är ett rimligt riktmärke i pris (tänker alltså utanför auktion, c24 etc). Presentation / papper / originaltavla nice men inte need to have.
Plus ett på det40-50k för en i OK skick skulle jag säga
På vilket sätt menar du? I min värld är santos en sportklocka, men det säger ju inte allt om hur formell den är.Är santos ansedd som en dressad klocka eller vad är konsensus där?
Skulle säga att det är skillnad på Santos och Santos.Är santos ansedd som en dressad klocka eller vad är konsensus där?
kör min till smokingAh okej sportklocka just pga den integrerade länken gissar jag. Men ja precis i dressade sammanhang om den ändå funkar eller skämmer man ut sig totalt med en sån på handleden?
Kör bara, funkar hur bra som helst. Du kommer hitta diverse smartklockor modell stor och Submarines på folk i "dressade" sammanhang.Ah okej sportklocka just pga den integrerade länken gissar jag. Men ja precis i dressade sammanhang om den ändå funkar eller skämmer man ut sig totalt med en sån på handleden?
Du kan absolut ha den till dressade sammanhang. Är en klassisk fin klocka som funkar till både och.Ah okej sportklocka just pga den integrerade länken gissar jag. Men ja precis i dressade sammanhang om den ändå funkar eller skämmer man ut sig totalt med en sån på handleden?
Jag säger nejAh okej sportklocka just pga den integrerade länken gissar jag. Men ja precis i dressade sammanhang om den ändå funkar eller skämmer man ut sig totalt med en sån på handleden?
Båda funkar utmärkt som vardagsur. Ena sportig och andra inte. En neutral tank passar oväntat bra till ledigare klädsel. Framförallt om man väljer bort brunt krokodilband.Börjat få upp ögonen för Cartier på riktigt.
Gillar både Tank och Santos, men är lite kluven – vad tycker ni skiljer dem åt i känsla på handleden och i användning?
Är Santos mer vardagsklocka och Tank mer dress? Eller är det en förenkling?
Tips på ref man inte ska missa?