• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Hur är det att ”leva” med denna? Gillar den väldigt mycket men är lite orolig för att den är svårmatchad och bäst gör sig som en typ tredje klocka att piffa lite med ibland men kanske inbillar mig? ☺️
Av de med enfärgade urtavlor utan tryck är den helt klart mest lättmatchad skulle jag säga.

Men jag är ju precis som @marconimotet lite färgad i frågan hehe

Personligen gillar jag guld eller guld på stål bättre än helstål när det kommer till Cartier. Vet inte varför? Känns mer Cartier på något sätt. Den satt verkligen bra på dig. Kör!
Håller med när det kommer till (neo)vintage Cartier och Santos. Men något med glasringen gjorde att det inte lirade helt på den nya.

Tror dock det iaf är nr 3. Man är inte owg med en röd Tank. Det går men tror inte många vill eller gör det.
Jag var inne på den röda eller svarta ett tag, men tyckte det var alldeles för svårt att läsa av tiden. Maken till otydlig klocka! Dock riktigt snygg. Som dressare spelar detta såklart ingen roll. Då är den ju bara ett smycke mer eller mindre.

Svågern slog till i Köpenhamn, fick testa den och måste säga att den känns riktigt bra på handleden. Han fick vänta 1 vecka på den, är det standard när det gäller dessa även vid beställning i svensk butik? Det lät som att de sällan frontar just detta utförande i butikerna.
20250813_101222.jpg

Svågern slog till i Köpenhamn, fick testa den och måste säga att den känns riktigt bra på handleden. Han fick vänta 1 vecka på den, är det standard när det gäller dessa även vid beställning i svensk butik? Det lät som att de sällan frontar just detta utförande i butikerna.
20250813_101222.jpg
Två veckor och en deposition på 40% har det varit när jag frågat för inte så länge sen.

Tillbaka
Topp