Hur tycker du den ska sitta?Charmig när folk inte är överens om hur boettlocket skall sitta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hur tycker du den ska sitta?Charmig när folk inte är överens om hur boettlocket skall sitta.
Som borstningen känns väl rimligt? Har dock inte kollat på hur andra sitter.Hur tycker du den ska sitta?
Jag tror att det korrekta sättet är enligt nedan bild snodd från nätet. Problemet är att borstningen på baksidan av boetten är rund, så för den som inte är insatt så blir det inte naturligt hur boettlocket ska sitta.Som borstningen känns väl rimligt? Har dock inte kollat på hur andra sitter.
... Men att då sätta den lite snett känns ju lite galet. Även kul att gravyren är olika på din och den ovan.Jag tror att det korrekta sättet är enligt nedan bild snodd från nätet. Problemet är att borstningen på baksidan av boetten är rund, så för den som inte är insatt så blir det inte naturligt hur boettlocket ska sitta.
De satte nog bara bakboetten så att Cartier-märket hamnar klockan 12.... Men att då sätta den lite snett känns ju lite galet. Även kul att gravyren är olika på din och den ovan.
Kollar man på USA ligger priserna runt 3 000 USD (det finns både billigare och dyrare alternativ). På Chrono24 kostar det billigaste exemplaret inom EU 45 273 kr.Tjena! Jag är på jakt efter en Cartier Santos Galbée ref. 1564 (29 mm) med cremefärgad tavla. Har eventuellt hittat ett exemplar på Chrono24 och försöker bilda mig en uppfattning om marknadsvärdet.
Vad anser ni vara ett rimligt prisintervall för en sådan klocka utan box och certifikat fast i gott skick? Uppskattar alla svar! Liknande klocka klubbades via Pantbanken häromveckan.
![]()
Visa auktionsvara
www.pantbanken.se
Tycker det passar rätt braHittade en länk i lådan, och tänkte "varför inte?" tycker det lirar rätt bra. Passade även på att sätta Santos på läder.
![]()
Hittade en länk i lådan, och tänkte "varför inte?" tycker det lirar rätt bra. Passade även på att sätta Santos på läder.
![]()
Det är en riktigt trevlig klocka.Okej.. fick testa 54an. Alltid tyckt den sett lite platt ut på bild men är ju verkligen helt annat i verkligen
Fel tråd?Okej.. fick testa 54an. Alltid tyckt den sett lite platt ut på bild men är ju verkligen helt annat i verkligen
Santosen på det svarta lädret var ju väldigt trevligt!Hittade en länk i lådan, och tänkte "varför inte?" tycker det lirar rätt bra. Passade även på att sätta Santos på läder.
![]()
Det är grönt, men tackSantosen på det svarta lädret var ju väldigt trevligt!![]()
Armbandet är helt otroligt!Minitanken
![]()
24 månader….Skön beskrivning ändå. Inte så premium.
![]()
Eller hur!Armbandet är helt otroligt!