• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Har ni tips om vilka som kan tänka sig utföra ett batteribyte på en Cartier Santos i Malmö med omnejd? Bergströms vill inte utföra det då de inte är AD.

Har ni erfarenheter av Sjöbackens Ur i Dalby?
Det har öppnat en urmakare på Södra Förstadsgatan som heter WatchVault. Har inte varit där själv, men hört gott och har fina recensioner på Google. Kan vara värt ett besök. Nämn gärna här vad du får för erfarenheter ifall du ger dig dit.

Finns ju förresten även Ditur på Emporia, gissar att dom löser det.

Santos Medium
IMG_2422.webp

Är ute efter en Cartier Santos och såg denna : https://klocksnack.se/threads/cartier-santos-2960-or-massif-100-000.208556/

Har väldigt dåligt koll på prisbilden för Cartier men enligt AI är denna väldigt dyr jämfört med marknadspriset för liknande exemplar, försökt leta på chrono men hittar knappt något där. Vad säger ni??

Dom få jag hittar med länk på chrono går på 220-275k.
Så tar man bort priset för en länk så tror jag inte att den är så väldigt dyr (vet inte priset för en 18k länk, men tror inte den går på 150k).

Däremot har den ju fått sig nån polering, inte en jätteskarp boett/glasring. Och alltid svårare att sälja/värdera utan en länk.

Dom få jag hittar med länk på chrono går på 220-275k.
Så tar man bort priset för en länk så tror jag inte att den är så väldigt dyr (vet inte priset för en 18k länk, men tror inte den går på 150k).

Däremot har den ju fått sig nån polering, inte en jätteskarp boett/glasring. Och alltid svårare att sälja/värdera utan en länk.

Stort tack! Tycker den ser väldigt fin ut på bilderna men ville ändå höra mig för.

Är ute efter en Cartier Santos och såg denna : https://klocksnack.se/threads/cartier-santos-2960-or-massif-100-000.208556/

Har väldigt dåligt koll på prisbilden för Cartier men enligt AI är denna väldigt dyr jämfört med marknadspriset för liknande exemplar, försökt leta på chrono men hittar knappt något där. Vad säger ni??
En låg ute på Chrono för 95’ från en privat säljare som såldes, dock i sämre skick och utan deployment clasp som min har (där bra värde ligger) - så därav prissättningen. Vill dock inte sälja på Chrono… Känns sådär i magen.

Trevlig fredag!!

@EJLNorman jadå, det som är extra är ju om de anser att du behöver byta krona, glas, urtavla mm. Antar för att garantera vattentätheten. Byte av visare brukar ingå men totales kan det dra iväg i pris….

Tillbaka
Topp