• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Casio MG1000

JLC

Panerai
2-Faktor
okej, det är både en kvartz och Casio, men tyckte den förtjänade lite uppmärksamhet och cred trots allt. Inte minst för Oboro gin (hammarslag som på samuraj svärd för er som inte är hemma på Bushido).

Retake on a classic kan man säga, och firandet av 20th aniversary av MR-G serien.
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Fick inte med bilden jag tänkt, var nåt med formatet eller storleken... Men alla intresserad kan ju googla ref nr..! ;)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fast du lade ju inte in något korrekt referensnummer. :bored: Lite oklar tråd, hänger inte riktigt med faktiskt...

IMG_9845.JPG

Menar du MR-G Hammer tone? LE, kostar över 50 papp. Det kom 3st till Scandinavium, Klockmaster Globen har sålt 2 av dem (tror jag).

http://www.g-central.com/g-shock-mrg-g1000ht-hammer-tone-mr-g-20th-anniversary/
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Fast du lade ju inte in något korrekt referensnummer. :bored: Lite oklar tråd, hänger inte riktigt med faktiskt...

IMG_9845.JPG

Menar du MR-G Hammer tone? LE, kostar över 50 papp. Det kom 3st till Scandinavium, Klockmaster Globen har sålt 2 av dem (tror jag).

http://www.g-central.com/g-shock-mrg-g1000ht-hammer-tone-mr-g-20th-anniversary/
I bilden jag tänkte bifoga som kommer från en klocktiding jag nyss läste (Caliber Magazine, okt 2016) står det ref nr MG1000, precis samma som jag har i rubriken på tråden. På vilket sätt är det det oklart?
 

JLC

Panerai
2-Faktor
I bilden jag tänkte bifoga som kommer från en klocktiding jag nyss läste (Caliber Magazine, okt 2016) står det ref nr MG1000, precis samma som jag har i rubriken på tråden. På vilket sätt är det det oklart?
alltså MG1000 varianten av MR-G serien för att vara extra tydlig (exakt ref: MRGG1000HT)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
I bilden jag tänkte bifoga som kommer från en klocktiding jag nyss läste (Caliber Magazine, okt 2016) står det ref nr MG1000, precis samma som jag har i rubriken på tråden. På vilket sätt är det det oklart?
Oklart i och med att det är fel såklart men nu är det ju utrett.
MRG-G1000HT-1A är referensnumret.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vad kul och inspirerande det är att bidra på denna site, verkligen!
Och FYI så var det så tidningen Caliber skrev referensen.
Oj, tog du illa upp? I så fall ber jag om ursäkt för att jag undrade vilken referens du menade i denna väldigt bidragande tråd. Tack för all info!
 

Moffan

Panerai
2-Faktor

JLC

Panerai
2-Faktor
Oj, tog du illa upp? I så fall ber jag om ursäkt för att jag undrade vilken referens du menade i denna väldigt bidragande tråd. Tack för all info!
Lungt, tog inte illa upp. Bara det att jag tycker ibland att många ibland hakar på detaljer direkt på helt ny tråd. Många nya kan bli avskräkta att våga posta då. ;)
 
Topp