• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Certifikat....

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Du har fel;) AD har inget register över stulna ur i Sverige/världen.
Eftersom jag har fått denna uppgift och inte kommer ihåg var, tittade jag in på Nymans för att höra efter. Vi har nog båda rätt/fel. Nymans kollar! De har inte egna listor utan kollar externt ( med polisen antar jag, vet inte hur, det måste ju passera ett antal klockor genom butikerna) frågade om detta var en hemlighet och det är det inte. Därför antar jag att det är ok att nämna här. Tror nog att Nymans inte har något emot att bli omtalade för att gå i bräschen för att bekämpa brottslighet. Andra AD kanske inte gör det. Beträffande att inte veta om man äger en stulen klocka så är det väl så att vid köp via e-bay, tradera eller blocket är det vanligare att du inte får med dokumentation på klockan än att du får det. Speciellt vid klockor med lägre värde. Men i dag ligger större krav på köparen att kolla för att inte hamna i häleriklämma. God tro funkar väl inte längre.
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
OBS. Jag menar inte att andra AD inte bekämpar brottslighet utan att de kanske inte kollar mot register!!!!!
 

Compiss

Patek
2-Faktor
OBS. Jag menar inte att andra AD inte bekämpar brottslighet utan att de kanske inte kollar mot register!!!!!

God tro var passé för många år sedan. polis kan bara se stöldgods inom riket. Men frågan vad som sker om jag köper en klocka, tex i Italien och låt oss säga att där kan man köpa i god tro, vad skulle då hända här om en AD på något sätt kan se att den är stulen....
 
Topp