• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Säljes Certina DS-2 Chronolympic - Valjoux 72 - Ref. 8501 300

palkast

Basic
Pris
16000
Returpolicy
Ingen retur om ikke annet er avtalt
Bilder Skickat
  1. Ja
Hei til alle forummedlemmer!
Jeg har ikke vært veldig aktiv her inne, men er en aktiv klokkesamler. Jeg er i en prosess hvor jeg skal redusere min samling og vil derfor legge ut flere klokker her fremover. Annonseteksten under er den samme som i flere andre salgskanaler.

Dette er ei klokke man sjeldent ser til salgs på det norske/svenske markedet, og er ettertraktet internasjonalt.
Denne modellen var en av de første i Chronolympic-serien og er utstyrt med Certinas svar på Valjoux 72-verket.
Har du spørsmål som ikke blir besvart i beskrivelsen under er det bare å sende meg en PM.
NB! Bilder av urverk kan sendes på forespørsel, og bildene vil da tas hos urmaker.
NBB! Klokken og selger befinner seg i Norge.
----------------------------------------------------------------------------------------------
UR
Certina DS-2 Chronolympic
-----------------------------------------------------------------------------------------------
SPESIFIKASJONER
Urverk: Certina 29-052 (Valjoux 72)
Ref. nr: 8501 300
Serie nr: 72 3***
Prod.år: 1968
Kasse: Stål
Kassediameter: 42,5mm eks. krone (45mm inkl. krone)
Glass: Akryl/plast
Avstand mellom lugs: 20mm
--------------------------------------------------------------------------------
HISTORIKK
Klokken ble kjøpt av opprinnelig eier og fremstår som urørt.
Denne modellen ble bare produsert i 2 år og er som ovennevnt utstyrt med et meget ettertraktet verk. Valjoux 72 ble blant annet brukt av Rolex i samme periode.
For de som ikke kjenner Chronolympic-serien er dette et fint sted å begynne:
https://www.vintagecertinas.ch/en/chronolympic/
--------------------------------------------------------------------------------
TEKNISK TILSTAND
Klokken er i god teknisk stand og har vært til ettersyn hos urmaker i mitt eie.
Kronograf/komplikasjoner tilbakestiller som de skal.
Målt tidsavvik ila det siste døgnet er i underkant av +-10sek.
Gangreserve må betegnes for å være god da den ved siste måling var ca. 40 timer.
KOSMETISK TILSTAND
Se bilder for beskrivelse.
Skive og visere har en jevn og pen patina og fremstår i meget god stand.
Kassen har vanlige bruksmerker etter et langt liv og flittig bruk. Kasse kan selvfølgelig poleres, men jeg har valgt å holde denne urørt
Alle deler er originale sett bortsett fra krone som ser ut til å være en service-del.
ANNET
Reim er tidsriktig og original til Certina DS/DS-2
PRISANTYDNING OG OPPGJØR.
Klokken selges til fast pris, kr. 16 000,-
Et bytte kan være aktuelt, men et rent salg er å foretrekke.
Uret og selgeren befinner seg i Fredrikstad for de som ønsker F2F.
Uret kan også sendes på kjøpers regning og risiko, ved forskuddsbetaling.
---------------------------------------------------------------------------------
REFERANSER
Jeg har mange gode referanser fra både Klocksnack.se, Finn.no og Klokkeriet, og har tenkt til å fortsette med det.
Ref. på Klocksnack: https://klocksnack.se/threads/palkast.81627/#post-2062248

0-1.jpg
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg

Tillbaka
Topp